Alla hjärtans dag.....

......Å här ligger jag....fortfarande!
 
Jag tyckte faktiskt att jag kände mej bättre i söndags! Lite lättare i stegen och visst kändes det som att det var på väg att lossna nåt i bröstkorgen....!
Tänkte, att jag om vilar hemma en dag till så är jag åter och alert på jobbet på tisdag! Dvs idag!
Men säj den glädje som varar! Igårkväll hade jag lite feber igen och hostan tilltog och det som finns nere i luftrören eller lungorna sitter det det sitter igen!
Känns lite lättare nu på morronen igen,  jag har ingen feber och det går lite längre tid mellan hostattackerna .....men det sitter fortfarande fast!
Är i valet och kvalet om jag ska ringa HC idag eller avvakta och se om det äntligen är på väg tillbaka?
Ska fundera och känna efter!
 
Nåt vidare värst extra  firande av Alla hjärtans dag blir det nog inte hos oss idag  men då vi är hjärtliga mot varann varje dag så får vi väl leva på det!!!
 
Vad kan jag då roa mej med en kärleksdag som denna?
Jo jag kan skriva om ett av våra sommarminnen sen 2016!
Ett väldigt passande sådant just idag!
 
Vi var bjudna på Bröllop på självaste Midsommarafton !
Det kändes så romantiskt!
 
Vädret visade sej från den bästa sidan dessutom! (Vi vet ju hur olika det kan vara på just Midsommarafton)
 
Therese och Micke som varit sambo i många år och har tre gulliga barn tog steget fullt ut och gifte sej!
 
Vilket vackert par! Vilka fina, goa barn ! Vilket fint bröllop! Och vilken trevlig fest!! Med massor av glada gäster, stora som små!
Det brölloppet hade verkligen allt:
 
----------------------------------------------Det vackra Lyckliga brudparet--------------------------------------------------
 
 
Brudnäbbar och Tärna! Brudparets gulliga  barn och Brudens vackra syster som dessutom sjöng så vackert!
 
 Efter brölloppet förflyttade vi oss nån kilometer till Ammerågården, där det var dags för bröllopsfest!
Vi möttes av två fina  tjejer om serverade en läskande välkomstdrink!
 
Härliga Tony  och Bitte var för dagen Toastmaster och Toastmadam!
De "öppnade " festen genom  att "klippa slips"!
 
 
 Två toppenglada bröllopsgäster!
 
Inte nog med att gästerna är glada! De är vackra också!!!
 
 Brudparet hade lagat all mat till festen! Så fantastiskt gott! Här är förrätten!
 
 Ulf hade inhandlat en speciell tröja  när vi var på Kreta, till brudgummen!
"- I don´t need Google! My wife knows everything"!
 
Brudens mamma höll ett fint tal till sin dotter!
 
Sonen med glimten i ögat, dök upp lite varstans!!!
 
 Som sej bör så ska det lekas och tävlas !
 
 
 
....Å Sune njuter i brudens närhet!!!
 
 
Å vi hade äran att ha Toastmastern och Toastmadamen Tony och Bitte bredvid oss vid bordet!
Trevligare kan man ju inte ha!!
 
 
 
En norsk trubadur tillsammans med brudens styvpappa stod för underhållningen på kvällen! Och de spelade då verkligen det mesta! Full fart !!
 
 Brudvalsen ! Sååå tjusigt!!!
 
Bruden kastade brudbuketten1 Och vem kep den? Jo Anna! Kan det bli fler bröllop framgent?
 
Det här var ju verkligen det trevligaste brölloppet! En viktig ingrediens i glada bröllop är givetvis barnen! 
(Det finns ju faktiskt de som bjuder in till bröllop där barnen inte varit välkommen på festen!
Hur tänker man då?? Vi har varit på nåt sånt nångång!)
Men det här mina vänner, det var verkligen en fest för ALLA! Stora som små!!!Och det syntes ! På glädjen som lyste och fanns i varenda vrå!
 
 
 Vi dansade......
 
....vi dansade och skrattade......
 
 ...vi kramades och skrattade!
 
 
 
 
 
....Vissa skrattade under bordet....! Ingen riktig fest utan att nån ska hamna under bordet, eller hur???
 
 Ni ska veta att det här brölloppet och den här  festen var verkligen nåt utöver det vanliga!
Så genuin, kärleksfull och glädjefylld!
Vi önskar brudparet med familj all lycka i alla Era dagar!
 
Och ett inlägg som mer än nåt annat passar när det är Alla Hjärtans dag!
 
Therese
2017-02-17 @ 17:21:32

Fick meddelande om att jag skulle in och läsa på din blogg, å nu förstår jag varför... Så otroligt fint inlägg och sammanfattat 😊
Tusen tack för att ni förgyllde denna dagen 💖




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0