Dags för semestervecka fyra....!!!

Ojojoj vad tiden går fort när man har semester!!!

Nu gällde det att utnyttja tiden!!!

Å det gjorde vi!

På måndan blev vi bjuden till Ove och Marita på kräftor!!
Västerbottenpajer och goda drycker!!!
Trevligt sällskap blir pricken över iet och vi hade verligen en trevlig kväll!!!

På onsdan fyllde vi bilen med Momme, Zippy, Melissa och lite packning!
Då for vi till Klöstre!
Till Lisbet, Rolle och Frida!!! Vi skulle ligga över hos dem en natt och passa på att umgås!
Det viktigaste med resan var ändock att vi och lilla mamma skulle fara och hälsa på mammas lillebror Ronald, som är svårt sjuk!
Det var skönt för oss att få träffa Ronald och se hur glad han blev att vi kom!!!
-Förbannade skitsjukdom!!!

Som vanligt känner jag en ro att vara i Klöstre!!!  Det känns hemvant! Jag trivs och mår gott där!!!
Familjen Jansson är ju så gästvänliga och Melissa spred glädje och värme förstås!!!

Vi for hemåt på torsdan och packade om!

För på fredan var det dags för den stora semesteravslutningen!!!
Det var dags för Paulin, Anders,  Sundsvall och konserthelgen på Norrport Arena!!!!

VILKEN HELG!!!!
VILKEN härlig avslutning på en skön och händelserik semester!!!

Vi började på fredageftermiddag  med en "favorit i repris"! Dragon House, innan vi for ner på Norrport arena!
Jag harde läst att om man inte hade biljett redan så skulle man se till att man kom i tid!

Då vi inhandlat biljetterna för sisådär 1½ månad sen så kändes det lugnt!
Vi tyckte ändå att vi var  där i god tid innan Magnus Uggla skulle köra igång kl 19:00!!

Kors vad vi bedrog oss!!! En flera-meters bred kö som ringlade upp till "stan"!!!
Hm!!! Bara att ställa sej i kön då!!! Då vi var på väg att gå längst bak i kön hade jag hejat på en kompis, kan ju säja att han gjorde oss extra glad när han kom och sa till oss att det fanns en kortare kö från andra sidan, uppifrån Hagahållet! Den hade förstås också fyllts på ordentligt när vi gick ditåt.  Det var en "evig röra" överrallt nu!!! Vi förstod när vi såg oss omkring att nu var det nog "Djungelns lag" som gällde!!!
Så det var helt enkelt bara att ramla in i kön nånstans så nära insläppet det bara gick!! Vi stod ändå i ca 45 min i kö! Det medförde att vi missade Magnus Ugglas halva föreställning ungefär! Just då kändes det lite surt, men när vi väl hade fått våra inträdesband, och kommit på insidan så var det faktiskt glömt! NU VAR VI HÄR! Det som vi längtat efter hela semestern!!!
Arenen fylldes i en väldans fart! Vädret kändes OK och vi sjöng med i Magnus Ugglas låtar!!!
Efter Magnus gick vi till ett tält vid Arenan och träffade Tord i "Smalare än Tord"! Som alltid lika kul att träffa den roliga pricken!! Han är för härlig, fötterna på jorden och så himla glad jämt!!! Åsså lyssnade vi förstås på Smalare än Tord när de körde igång där nere i tältet! Vi gick vidare till nästa tält där vi träffade Annika och hennes kille Hans och tog en öl med dem! Det passade vi på att göra när regnskuren kom! Vi missade därför Kent men det gjorde inte så mycket. Regnet hade slutat när vi gick in mot Arenan för at lyssna på kvällens höjdpunkt Bryan Adams! Det mina vänner!!! Det var helt suveräntt!!!! När kvällen mörkande stod vi där och bara mådde  gott och lyssnade till Bryans alla fina, fina låtar! Det mesta 80-tal!!!!!!

En sväng förbi Shell som har dygnet runt öppet för en korv innan vi for hem för att sova några timmar. Vi måste ju vila oss i form då konserthelgen fortsatte på lördagkväll!!!

Birsta var givet på lördan! Vi skulle inhandla presenten till Daniel åsså passade vi på att fika varsin gomacka på Charm!

Kvällens middag intogs på "Sju kryddor"! En turkisk restaurang i Sundsvall1 Det var nog bland det godaste jag ätit nångång! Jag vill absolut rekommendera den restaurangen om Du ska ut och äta i Sundsvall!!!!
Medans vi satt dä kom lördagkvällens rejäla regnskur!! Därför misdsade vi Melissa Horn som skulle börja kvällens konsert! Den här kvällen hade det rättat till fredagkvällens "kömisstag", så nu kom vi in lätt som en plätt utan kö! Alla fick varsin regncape då det småstänkte fortfarande!

"Badjävlar" Ståuppkomikerna Björn Gustafsson, Johan Rehborg, Henrik Schyffert och Peter Apelgren roade oss från scenen! Skrattmusklerna tränades ordentligt kan jag säja! Favoriten av dessa blev lite otippat Hensik Schyffert!!! Men så var det!!!

En paus, sen var det dags för helgens höjdpunkt!
TOMAS LEDIN!!! Han vinner i alla kategorier!!! Vilken Artist!!! Vilken Artist!!!!
I två timmar ochg en kvart höll han på 60-åringen!!!

En begåvning, en snygging!!! Jaaa! Det mesta faktiskt!!!!

En mäktig avslutning med ett väldans  fyrverkeri tog över hela Arenan, ja säkert hela Sundsvall!!!

Nu var vår sommarsemester slut! En underbar avslutning fick vi!

Fast inte ta händelserna slut för det!
Nej nej! Direkt första arbetsveckan är fritiden fylld!
Det tar vi  nästa inlägg!!!