Natten går tunga fjät.....

En fin stämningsfull dag är Luciadagen den 13 december!
En dag som är traditionsfylld och som inte är så föränderlig!
Det känns så skönt tycker jag!
 
När jag satt i morse och tittade på Lucian på svt, så slog det mej att många av luciasångerna är desamma, de vita klänningarna, luciakronan, tärnornas glitter och stjärngossarnas strutar,  hela själva luciatåget är som det alltid har varit på nåt vis! Det gör mej så fantastiskt trygg och känslosam och stämningsfull!
 
Idag ska vi åka upp till William på skolbackens förskola och titta på deras luciatåg! Oj jag blir lite rörd bara jag tänker på det!
Och  imorron kommer jag att vara med på Junos luciatåg!
Jag är så innerligt tacksam att jag får möjligheten att följa mina små och hålla på traditionen!
 
Igår fyllde stortjejen Juno 5år !!! Tänk lilla busiga, goa stumpan, som föddes den ärorika dagen 121212!
 
I måndags var jag ledig och det var så skönt!
Efter lördagens julbord på Hotell Hammarstrand så lämnade jag inte Vikbäcken förrän igår morse då det var dags för jobb igen!
Jag mår ju så himla gott hemma i min by!!!
 
I söndags på självaste Andra advent så var det dags för julpepparkaksbaket på Vikbäcken! Mangeln var på plats! Barn och barnbarn kom! Vi spelade julmusik, drack glögg, och bakade av hjärtans lust! 
 
 
På eftermiddagen for gänget iväg till Gevåg på årets Tomtevandring! Det hade varit en fantastisk upplevelse och ca 500 som var med! Otroligt! Det är Tre unga mammor är det som startat upp det och de ska ha all Cred för det de gör för sin omgivning! Ulf och jag stannade hemma och tog en välförtjänt vila med Bingolotto!
Men jag ska absolut hänga med nästa år! Och hoppas att vi har snö och julstämning även då! Det gör ju liksom sitt till det också!
 
 
 
I måndags var jag ledig! Ulf for och jobbade en stund på förmiddan och sen tog vi det rätt lugnt fast vi julstökade med lite av varje! Vi gjorde en skotertur till Skyltbäckråa för lite julkortsfotografering!
Underbart att komma ut en sväng i den svaga decembersolen och fina eftermiddan!
 
Sen for vi hem och testade att baka Knäckebröd med Mangeln !
Herregud!
Att vi inte testat det förut!
Det gick ju kanon!
Så nu ska vi allt prova att baka havrekexen med mangeln också!  Får se hur det går!
 
 
Igår var det dags för Årets jullunch med kollegorna i kommunhuset! IT-avdelningen som var årets julvärdar hade fixat till en smarrig lunch och ett finurligt quizz ! Kul  Då vi betalat en slant vardera vi som var med på lunchen  och det blev en liten summa över, så bestämde IT att överskottet skulle gå till Musikhjälpen! Ett förståndigt val tycker jag! 
 
 
Och ikväll mina vänner, är jag inbjuden till mitt eget 25-årsjubileum!!! I Ragunda kommuns tjänst!
 
 
Tänk? Jag har jobbat i 25 år för samma Arbetsgivare!  
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0