Annandag Jul!

Sovmorronsdag på Vikbäcken!
 
Vaknade till vid halvsex då Amos ville ut, och trodde att det var "kört", men jag somnade faktiskt om och sov till hon var kvart över nio!!! Det är inte vanligt för mej nuförtiden! Men ack så skönt!
Kaffet var klart så vi drack kaffe och åt upp de sista pepparkakorna "på säng" och såg några avsnitt av Sunes jul!
De ser vi oss aldrig less på, Ulf och jag!
 
Jag klev upp en stund före Ulf, det var -17 grader och det har hotats med ordentlig med snö framöver dagen, så den planerade skoterturen får vi skjuta upp!
Vi " gjorde ingenting istället"!
 
Vi kokade choklad och åt julimpa med skinka och senap!
 
 
Satte oss vid tvn och tittade på "Olofs frostiga äventyr" (-dagens Disney), sen tittade vi på en svensk komedi med Björn Kjellman och Christine Meltzer, "Jag älskar Dej - en skilsmässokomedi"! En kul film att titta på, lite tunn, men med bra skådespelare!!
 
Vi for iväg på eftermiddan till Ragunda en sväng, men de hade inte hunnit hem så vi for hem till oss igen och fixade middan åsså kom de, Juno, Loui, Paulin och Anders   och åt hos oss! Vi har mycket mat i kyl och safferi, och det känns bra att hjälpas åt att äta upp det!
 
Vi testade ett nytt spel som de hade med sej! "Hint" ! Vi hann inte helt klart utan vi får fortsätta med det en annan gång! Utan vi ville ju se Junior-kronornas första match i JVM! Det blev en bra start och Juniorkronorna vann med 6-1!
 
Idag är det onsdag, tredjedag jul, jag  tror vi ska ut och åka lite bil, fara runt  och hälsa på! Vi vill  bl a se Junos nya skrivbord, som hon fick när hon fyllde år och som nu är uppsatt! Det kan bli Klövervägen en sväng, och är Melissa uppe i slalombacken kanske vi far dit och kikar en sväng!
Vi kanske rent av kommer ut på skotern en sväng om det inte snöar för mycket!
Kanske en sparktur!
Ja det finns många förslag en dag som denna!  
Jag är ledig idag, men imorron och på fredag ska jag göra ett sista ryck på jobbet för detta år!
Mitt 25:e år hos denna arbetsgivare!! Oj vad tiden går är det ju nu ofrånkomligt att tänka!
 
Nu ska jag gå och hämta kaffe och kika ut för att se om det kommit nå mycke snö!!
 
..............
Några timmar senare :
 
Det blev nästan som vi planerat! Vi for först och hälsade på våra barnbarn.....
 
.... Och Ulf fick ju ett litet litet paket av mej i juklapp:
 
 
Det var en mycket hopvikt lapp!
 
Med ett rim om en "kick"
Så vi tog och for  till Granngården och inhandlade  julklappen i "verklig storlek:
 
 
 
Några fler favoritklappar till Tomten i huset, och de fyra finaste klapparna till oss båda:
 
 
 
 Åsså blev det förstås en härlig sparktur!
Lagom temperatur , - 4 grader, och lätt, lätt  snöfall, fint sparkföre och alldeles vindstilla!
Det kan inte bli bättre....
 
 
 
Det här mina vänner är det bästa för kropp och för själ!!!
Go fortsättning julen ....och den underbara vintern! 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0