Wow! April månad!!!

Det är söndag och vi är nu inne i april månad!
Det har som vanligt varit en vecka, som fyllts på med än det en och än det andra!
Det mesta trevligt och det roligaste är när vi är med barnbarnen förstås!
 
I måndags när jag kom hem från jobbet, säjer Ulf att det är nåt vajsing med tvn i sovrummet och går före mej dit!
Då ser jag att täcket i sängen är ovanligt "bulligt" och förstår att, inte är det tvn som det är nåt fel på, då Ulf ville att jag skulle gå till sovrummet allra först när jag kom hem! - Nej där ligger Melissa och fnissar! Vilken härlig överraskning, så där på måndan!
 
Så vi for alla tre ner till Nyviksvägen! Och förgyllde en stund för lilla mamma, hon blev som vanligt så glad!
Melissa ville komma tillbaka en kväll till under veckan och sova över och vi kom på att onsdagen blev en passande "sovaövernatt", så då ringde vi till Juno och kollade om hon också ville sova hos mormor och morfar? - Tacka för det!
 
När jag kom på jobbet på onsdagmorronen låg det  nya numret av Travronden på mitt skrivbord! Det var Jim som köpt tidningen och gett mej den! Vet ni? det var ett sex-sidors reportage om vår andelshäst, mycket fint reportage! Inte utan att man känner sej stolt som fått äran att komma med i bolaget som äger den mäktiga hästen
Ett fackligt årsmöte hade jag innan jag kunde göra kväll på onsdagen, så Ulf hämtade upp tjejerna, och sen for vi alla fyra till Bojan och Ingemar, jag skötte om  Ingemars fötter sen vart det gofika innan vi for hem och kröp ner i sängen och myste innan det var dags att sova! Vi vaknade tidigt och kunde mysa  en sväng till på tordagmorronen innan det var dags för dagis, förskola och jobb, vardag som det var!
 
 
Det är ganska mycket på jobbet nu, så på torsdagen när jag kom hem, lagade vi en god middag, lammentrecote, med rödvinssky, sen tog vi det bara lugnt! Kände att avkopplingen behövdes! 
 
Paulin, Juno och Loui kom en sväng och förgyllde vår kväll och gjorde den sköna kvällen ännu mysigare!
 
Vips var det ju fredag igen, ett möte på Nyviksvägen var vi på tidigt på fredagmorron, Ulf och jag, ett möte som gjorde mej ledsen resten av den dagen! Men jag som ändå har min positiva livsyn, hoppas att det ska ordna sej till det bästa. Att jag slipper ägna min energi åt att strida för att saker och ting ska kännas bra och trygg, sånt som egentligen  borde vara självklara i vårt kära Sverige!!  
 
Ulf föreslog inkokt röding till fredagsmiddag, mums,  räkrörefylld mjuktunnbröd som förrätt passade ypperligt så vi kopplade av en kväll till, med bara vi två och en lång och god middagsstund!  
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi småstökade  lite hemma på lördagen, Ulf har varit lite låg i helgen p g av en medicinmiss, så vi bestämde oss för att ta det lugnt på lördagen. Mitt på dagen blev vi  bjuden till William på nybakad Nutellafylld Cup Cake, han hade med lite hjälp av mamma Malin bakat dem! Mumselimums!
 
 
 
 
 
Sen for vi hem och hade lite travkväll, först höll vi tummarna för V75, men det var inte så lätt igår kan jag säja!
Åsså var det ju dags för Tweener på travet  i Östersund! Det såg väldigt bra ut i början, men han orkande inte loppet ut, utan han slutade på sjätte plats!
 
Så båda hästarna där jag är med på en liten andel i, har varit med på varsitt travlopp den här veckan!
 
Jag bjöd Ulf på en  drink som inte gick av för hackor!
Väldigt passande en lördagkväll, när lugnet lägrar sej !
 
 
 
Efter travet åt vi rökta räkor och tog det fortsatt lugnt!
 
 
 
Idag är Ulf åter lite piggare och vi har grejat lite mer här hemma! 
 
I eftermiddag var vi och hämtade lilla mamma på Nyviksvägen,  vi har ätit en god lammfärsmiddag och nu inväntar vi kvällens Bingolotto! En tradition som vi försöker att hålla i! Det har varit ett par veckors avbrott men nu är traditionen tillbaka!
Vi håller våra tummar och önskar att vi får vinna! Tänk vad det vore kul!
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0