Första semesterveckan....

......den började vi med att åka några dagar till Paulin, Anders och Juno!
  
Några dagar med barnbarns-mys, geocaching, lite shopping hann vi med, god mat och semesteravkoppling så där i allmänhet!
Daniel jobbade i Sundsvall under sommaren och bodde i en husvagn hos Paulin och Anders, så den här veckan kom också Malin och Melissa ner några dagar. Så jag kunde njuta av alla mina nära och kära runt om mej...
....det bästa jag vet!
 
Lite för spännande blev det allt när vi var ute på en geocache-runda, runt om i Sundsvall....
 
 
....Vi började utefter Selångersån, lummigt och fint,
det var en skön sommarkväll och vi gladdes åt att just intresset geocaching, leder till att vi får se en del fina ställen runt om i Sundsvall också, som vi normalt inte skulle besöka annars!!!
Vi hamnade bl a i ett större villakvarter, där det i utkanten av villakvarteret ligger ett dagis. Det låg verkligen
fint till, med skogen runt tre av dagistomtens sidor....På stigen runt staketet med skogen på den andra sidan, i jakten på en geocache, strövade vi iväg. Juno satt i bilen och sov, nere på gatan. Det började skymma där i skogskanten och cachen "lyste" med sin frånvaro, så vi bestämde oss för att ge upp och komma tillbaka när det var ljusare...
...Vi tjattrade och skrattade på tillbakavägen, när vi plötsligt hör hur det prasslar till...till höger om oss, vi stannar upp,...Ett djur?...Här..???...Och första tanken var väl kanske nån hund eller katt eller nåt....Men hua kära vänner...hua....där i ögonvrån, ett par enstaka meter ifrån oss kommer en grävling, en STOR grävling dessutom, lubbande....rakt emot oss!!! Han hade givetvis hört oss, så han var definitivt inte överraskad av att se oss, det kändes helt klart ....
Jag hann väl inte riktigt tänka innan Paulin skriker....-"Spring...Mamma...Spring"!!!!
Hon hade då redan börjat springa....Och jag kom till sans och började också att springa, nerför en asfalterad lutning sprang jag, allt vad mina ben förmådde...och det kan jag säja att nån löpare är jag ju inte....och har aldrig varit!!! Paulin var långt före, liten och lätt och snabb som hon är....Ingen av oss tordes vända oss om och lilla Paulin hade en bild för sina ögon att jag snart skulle ligga där, på den alsfalterade stigen, med grävlingens käft i  ett fast grepp i mitt ben....Och jag hade ju åtminstone tanken .."-Att snart ligger jag här"!!!
Men....när vi hunnit ner till bilen och där vänt oss om och konstaterat att grävlingen nog inte följt efter....fast det verkligen kändes som att han absolut skulle kunnat göra det.....kunde vi andas ut, eller flåsa ut kanske är ett närmare uttryck!!!
Aningens chockade satte vi oss i bilen, Juno satt där och fortfarande sov hon så gott, helt ovetande vad mamma och mormor just varit med om!! Vi pustade ut en stund, sen konstaterade Paulin, att "-Det  här dagiset, hur fint det än såg ut, det kulle INTE bli nåt dagis för Juno!"
Jag konstaterade, att mina skogspromenader hemma runt Vikbäcken har inte på långa vägar varit  lika spännande som den som jag just avslutat!!!!
 
Att vi inte hade med oss Juno i barnvagnen, var nog det allra,allra bästa!!!
 
 
 
De resterande dagarna och kvällarna fortsatte lugnare, mycket lugnare......
Vi satt mest i soffan och tjusade!!!
  
 
Innan vi for hemåt på onsdagskvällen, drog vi ihop hela gänget, Paulin, Anders, Juno, Daniel, Malin, Melissa, Ola, Birgitta och Johanna, till BiteLine för en bit mat!!!
Gott var det!
 
Och känslan att vi var tillsammans allihopa gör ju att det blir så  varmt i min hjärterot!!
 
 
Vissa somnade ifrån alltihopa!
Då är pappas famn så skön!! 
 
 Paulin är "efterrättsbrutta" hon och tyckte förstås att glass-buff´en var det bästa!
Här räknar hon upp alla glassorterna för Johanna!
 
 
Mätta , nöjda och belåtna efter en stunds trevlig samvaro, for jag, Ulf, Melissa och Malin hemåt Jämtland!
Av en alldeles speciell anledning åkte vi över Holm!!!
 
Vet ni varför?
Jo! För i Hällesjö hoppade jag av och slog sulorna i parketten på Furuviken!
Där var det nämligen Perikles som gjorde kvällen glad för oss dansare!!!
 
OJOJOJ vad kul vi hade!!
En hel drös med danskavaljerer och mina favoriter Perikles!!!
 
Då jag stämt träff med Kicki där så hade jag skjutsen hem fixad!!
 
Det var sommarens danshöjdpunkt!
Kan jag säja så här när sommaren är över!!!
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0