Morsdag!

Man blir lite "så här"...ojojoj...Vart tar tiden vägen???
När ens egna barn numera firar Mors- och Farsdag......
...som Mamma  och Pappa!!!
 
Samtidigt så är ju det här med barnbarnen, livets efterrätt!
Det som gett oss, Ulf och mej en riktig "kick i livet"!
 
Igår på Morsdag så firade vi också våra mödrar, Ulf och jag!
 - Tre generationers mammor är vi således!
 
Min lilla mamma fick en solros, en stor gul och med många knoppar, som syns bra!
Då hon inte alls ser så bra nuförtiden!
Det är inte lätt! Och inte blir det lättare!
 
Ulfs mamma fick en violampel att hänga ute på brokvisten!
 
Vi hann flänga runt i allehanda ärenden under dan också!
- Till lilla Li for vi med stolen som Paulin skickat!
- En valptitt hann vi med! En sexton veckors strävhårig taxvalp...Så söt så!!!
- Och en sväng till Jan! Som vanligt fick jag mej ett rejält skratt hos Jan!
Han får mej alltid att skratta mycket och länge! Han är så rolig och tokig Jan!
En underbar människa!!
 
På kvällen kom Daniel, Malin och Melissa för att fira Mor!
Ulf grillade kalkon och vi kunde sitta ute och äta och njuta!
 
Ett fint litet inneväxthus fick jag och ett örngott med en text som gör Mor glad:
 
 
 
När jag var nåt år, så fick jag en fin ljusblå klänning med vita prickar!
Som tiderna var då så användes klänningen under två somrar, så när jag var två år och hos min mormor i Klöstre  och skulle ut på cykeltur med min fina trehjuling, så satt den fina klänningen på förstås!
 
 
 
 
 
 
 
I år, 52 år senare, bärs den, samma  klänning, den ljusblåa med vita prickar, av lilla Juno!
 
Det är ju helt fantastiskt tycker jag!!!
 
 
 
 
Skogsnuvan
2013-05-29 @ 08:40:35
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Så gulligt med klänningen och att den finns kvar efter så många år och kan komma till nytta. Sånt gillar jag

Ann till Skogsnuvan:
2013-05-30 @ 06:57:26
URL: http://dansann.blogg.se

Hej till dej Skogsnuvan i sommarvärmen!
Ja visst är det smart att spara det som är så här fint och användbart! Jag blir så glad när jag ser Juno i min lilla klänning! Att den är extra bra dessa varma dagar, då den är sval och vid är ju ett extra plus! Kram! Ann




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0