Prysstjärn nästa.....

....Det var vad jag trodde när jag vaknade upp till en underbar Marslördag,
kylig men med en stor sol och inte ett moln!!
 
Då skoterklubben skulle sälja fika, varmkorv, varma mackor och t om ärtsoppa,
så behövde vi inte ens ta med oss fika!!!
 
Det blir inte alltid som man tänkt!
När jag stod beredd att ta på täckbyxorna, kom min lilla mor hem till oss!
Hon som redan innan ser dåligt, såg sämre, mycket sämre.
Dessutom kände hon sej kall och svag i sin högra hand och arm!
 
Resten av fiskargänget, Ulf, Daniel, Melissa och Kim åkte iväg till Prysstjärn!
 
 - Jag ringde efter en ambulans!
Då liknande symtom varit tidigare så hade jag mina misstankar!!!
 
Hon fick förstås åka till Östersund och misstankarna besannades!
En liten stroke (- propp)!
Tack vara snabb insats där, har det delvis kommit tillbaka!
Men inte riktigt, ännu iallafall!!
Nu kan vi bara hoppas att det fortsätter att gå tillbaka de närmaste dagarna!
Hon är fortfarande kvar på lasarettet! Men kommer nog hem idag !
 
Jag känner att min oro som funnits ett bra tag för min lilla mor nu påspätts ytterligare!!
Hur ska det bli???
 
Jag tog en lång promenad och "rensade hjärnan", då solen stod som högst!
Ulf kom hem på eftermiddan med en fin röding!
 
Det blev en tidig lördagkväll!
Jag var så ofantligt trött!!!
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0