Hipp hipp hurra....

....sjunger vi för svärfar Ingemar ida´....!!!!

I eftermiddag kommer Melissa till mitt jobb! Strax före fyra, när mamma Malin är på väg på jobbet!
Melissa och jag far och hämtar Momme när jag slutat för dan och sen rattar vi mot Överammer och GRATTAR kära svärfar Ingemar som fyller 80 år idag! Ulf finns där på plats redan, sen mitt på dagen, då han ska bistå födelsedagsbarnet med det praktiska så han enbart kan ägna sej åt gästerna idag!
Sen på lördag ska vi barn, barnbarn och barnbarnsbarn fira Ingemar tillsammans! Ulf och jag ha lovat att hjälpa till med maten och det har vi redan börjat förbereda. Vi blir ju bra många när alla samlas....Den som av förklarliga skäl inte kan vara med på lördag är Paulin och Anders! Desto roligare blir det nästa gång de är med....Då är de tre!!!!
 
Så här ser hon ut, lilla Paulin, när det är två veckro kvar...tills det är dags!!!

5 grader kallt var det i morse och snön ligger som ett nätt, nätt puder på backen! Snön är efterlängtad nu, då det varit svartare än svart så fort mörkret kommit på eftermiddagarna och kvällarna!
Ulf kom iallafall på råd när vi var i Sundsvall förra veckan, två lampor inhandlades, såna där med sensor. Vi har en förut på ena husknuten, men nu satte Ulf upp en till på andra knuten och en på garaget, så nu har vi bra ljus ute på gården när mörkret lägrar sej! Två brolampor, en ljuslykta på gräsmattan, en rejäl lampa på garaget och nu tre sensorlampor strategiskt uppsatt för att det ska skina åt flera håll!!!
 
Ikväll kommer också vår vän Mats från Dorotea!
Det är alltid lika trevligt när han dyker upp!
Och det känns så gott när cirklar sluts tycker jag!
Jag som var dagbarn hos Mats goaste farmor och farfar, Maja och Gösta,
när jag var liten. Jag har därför känt Mats sen han föddes, då han och hans mamma Eivor,
bodde hos Maja och Gösta då. Sen har vägarna ringlat lite olika under vår uppväxt,
men sen många år tillbaka har vi nu väldigt tät kontakt, Ulf och jag med vår vän Mats!
 
Och till helgen blir det dags att ta fram staken!!!
Förberedd är vi! Lampor är kollade!
Ny utegransbelysning inhandlad, då den gamla "gjort sitt!"
 
Nu är det dags att börja stöka inför julen!!!
 
 
Skogsnuvan
2012-11-29 @ 15:48:55
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Å så fin hon är Paulin och vilken härlig liten mage. ja inte liten kanske föresten. Hon ser så frisk och pigg ut och jag förstår att ni alla är fulla av förväntan och nu är det inte länge kvar.

Paulin
2012-12-04 @ 14:12:16
URL: http://pauerlajn.blogg.se

Mäh, vilken tjockis ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0