Hej Vårvintern! Och varmt välkommen!

Det har varit fullt upp ett tag!

- Tänk att fast man lägger ned en del av de "gamla uppdragen", så fylls det på av annat!!

Min lilla mamma har varit på sjukhus några dar för ett par veckor sen och det visar sej att ännu så länge är inte hennes ögon vad dom varit, så vi, Ulf och jag har funnits till hands ännu mer än vanligt! Vi hoppas att det ska rätta till sej. Det har hon fått veta att det kan göra, men att det kan ta ett tag! Ja, vi ska då se till att det mesta ska få fungera som det alltid har gjort för lilla mamma! Det är viktigt!
Det viktigaste som finns är att ta hand om varandra! Att med sitt hjärta och det man kan finnas till för varandra!!!

Lilla Melissa har varit sjuk av och till en längre period. Hos henne har öronen "spökat"! Flera penicillinkurer, läkarbesök på hälsoocentralen och akutbesök på sjukhuset i Östersund. Efter det senaste besöket det har det blivit mycket bättre och nu hoppas vi alla att hon åter får bygga upp ett immunförsvar och hålla sej frisk länge, länge! Lilla vännen! Vi mår så dåligt alla runt om henne när hon inte mår bra! Allra helst Daniel och Malin förstås! Som dessutom har det mycket på sina jobb upp i Kullstabacken! Då det är sportlovstider!
Melissa har varit med Ulf ibland under vardagarna och med oss båda under helgerna, när jag också är ledig och få va med Melissa! Å det kan jag ju säja att det är vi så glada för....Att vi har den här möjligheten att få va med Melissa så ofta som vi är.

Melissa o pappa Daniel, trubadurduon jammar "Bäbä"...på gitarrerna!


Det händer en hel massa annat också! ...När jag tänker tillbaka på de två veckorna som varit sen jag
skrev sist så:

* Har jag varit Sören behjälplig med 70-talsreportage från våra klipp-pärmar på kommun! Alltid lika trevligt när vi sitter och kikar i gamla klippalbum! Tänk va man kan hitta mycket kul! En liten notis inför valet-73, då vänsterpartiet hade skickat ut gruppkorsband till alla hushållen i Ragunda.
En reporter hade hittat den kuliga stavningen som gjorde hela gruppkorsbandet till en helt annan betydelse:
"Välj rätt partibetäckning den 16 september" "För en meningsfullare fritid" Hahaha, vad ett "ä" i stället för ett "e" kan få det hela att bli så mycket roligare!!!! 

* Revision för Dragspelsklubben har jag varit på! Ett av de uppdrag som jag inte släpper! 

På tal om revisorsuppdrag, så är jag sen starten revisorssuppleant i Hildegard Löfblad-sällskapet! Där har jag aldrig behövt vara med praktiskt direkt...och egentligen aldrig tänkt på det heller...Förrän nu, då jag av en slump började titta lite mer på information om just Hildegard Löfblad, fototgrafen  från Hammarstrand  under 1900-talets början. Av en viss orsak känner jag att jag ska engagera mej mera i det sällskapet! Återkommer om det!
Det känns mycket spännande och intressant kan jag säja!

* Till Berith , min vän och fd arbetskamrat, drog vi iväg en kväll förra veckan, jag, Ingrid och Helena! En underbart trevlig kväll i Svedjelandet hade vi, med skratt som aldrig ville sluta och vi ville nästan inte åka hem för vi hade så trevligt! Med vissa människor mår man bara så himla gott!!! 


*Jag fick vara lite  delaktig när en av mina vänner friade till sin sambo, på skottdan den 29 februari! 
Vilken ära va?! Det blev så charmigt och gulligt! Och jag är glad att jag fick vara så "nära" liksom!!!

* Då jag bott i Hoting, nära Dorotea och har vänner som bor i Dorotea så försöker jag att "hänga med i all information om  Doroteaupproret", genom att vara med i Facebookgruppen, vi har skrivit på protestlistan och jag tittade naturligtvis på Uppdrag granskning förra tisdan. Vart så frustrerad efteråt så jag höll aldrig på att somna den kvällen! Jag hoppas innerligt att allt kämpande ger resultat!! - Ge inteu pp Doroteabor!!!!

* Min bugglärare Abbe ringde och berättade att han skulle ha buggkurs här i Hammarstrand. Jag såg till att skicka honom telefonnummer för bokning av lokalen och för  annonsering i lokalbladet. Jag har affischerat här i Hammarstrand, sett till att affischer kommer upp i Stugun, Bispgården och Kälarne! Har mailat runt till alla som kan tänkas var intresserad. Abbe har annonserat i tidningarna, det hanns tyvärr inte i lokalbladet! Det gäller att marknadsföra det!  

-Vill Du har kul?!  -Vill Du träffa glada människor, vill du lära Dej bugga av en erfaren bugglärare?
Vill Du få motion?
Tveka inte !
Ring Abbe! Abbes danskola! 073-834 42 10 och
anmäl Dej till buggkursen som han har lör-sön 24-25 mars kl 10-13!

"Fräscha upp dina buggkunskaper  ! Lär dej nytt !!!"
.......


* I torsdags kom vår vän Mats från Dorotea för att tillbringa helgen med oss på Vikbäcken!
Han hade med sej en kylbag full med matvaror som passade att tillaga en rejäl thailändsk middag av!
Som vanligt är det så trivsamt när Mats kommer! Mats som jag känt sen han föddes, han bodde första tiden hos sin mormor Maja och morfar Gösta uppå Moan och då var jag dagbarn där! Mats som dessutom blivit en av Ulfs allra bästa vänner! Denna gång var det fisket på Lilldigerlemmen som lockade Mats de 20 milen från Dorotea och till oss här i Östjämtland! Vissa följer en hela livet! Märkligt och underbart!

Friterade räkor på "G"!


 

* I lördags var det dags för årspremiär för mej! När det gäller pimpelfiske alltså!
Jag inväntar ju alltid finväder och sol innan jag far på pimpelfiskepremiär!
Kan ju säja att i lördags så var den perfekta dan för det! Är säker att ingen säjer emot det!
Att det dessutom var släkt åt alla håll och härliga vänner i vårt sällskap den här dan som gjorde det hela så kanon! Åsså fisken vi fick,  de allra flesta av oss iallafall, "knöt ihop säcken" på ett sätt som gör att jag kan stoppa den här dagen långt in i hjärtat och minnas och njuta.....

Det var ju lite olika stilar i vårt sällkskap på Lilldigerlemmen,
vackert eller hur:
  

  

   

 

* En smarrig Vikbäcksmiddag på lördagkvällen med Paulin, Mats, Majk, Ulf och mej! Förrätt: Ulfs hembakade bröd med brieost, västerbottenost och honung. Varmrätt: Helstekt benfi rådjurssadel med råstekt potatis, vinsås och kantarellsås ....Det var mycket mat! Allt åts upp! Det bästa tecknet att det var gott..!

Förrätten! Åsså Morbergs vin till det!!!


Precis när vi ätit klart dök Daniel, Malin och Melissa upp! 
Vilken kul kväll vi hade! Vi spelade härlig musik och dansade, skrattade och mådde så gott! Lilla Melissa var pigg som aldrig förr!

Musiken o dansen finns i blodet! 


Att dansa med Fajmoj och Äppej kan ju faktisk vara bland det skojigaste som finns!!!




* Söndag= sovmorron! Hur härligt var inte det!!!
Sen var det skidåkning på schemat! På de kanonfina spåren uppå Kullstaberget! Det VAR superfina spår! Solen sken!
Tyvärr var det för mej lite för hårt och isigt! Jag som är ordentligt sned (dvs har 3,5 cm olikt långa ben), och med det inte allt för bra balans och dessutom ett försvagat vänsterben (det märks eller känns inte när jag dansar kan jag säja, men annars ibland), så funkade tyvärr inte skidåkningen just där uppe på berget! Paulin, med Zippy och Ulf fixade spåret dom! Så dom fick en underbar tur i skogen!
 
Paulin som är en underbar tös, följde med mamma i spåret hemma på Vikbäcken, men det spåret var ett minne blott, så då fick vi vända! Ingen skidåkning att tala om för mej alltså, men det gör inget, jag satsar om föret blir bättre, annars inför nästa år! Jag tycker såååå mycket om att åka skidor!!!

Paulin packade och for med Zippy till Sundsvall, Ulf och jag tog en liten vila, sen fixade vi en smarrig trerätters söndagsmiddag, för på söndagkväll kom momme och Lisbet!
Lisbet lillmoster, som ska vara hos momme osh förgylla den här vecken! Å som vi alla är så glada för!



Å nu är det ny vecka! Å vårvintern är här!!!!

skogsnuvan
2012-03-07 @ 13:01:05
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Vilken toppenvecka du ser ut att ha haft. Jag har också haft en bra vecka. När mars kommer har den värsta vintern gått över och man kan börja leva igen. Jag kommer att få besök av min bloggkompis Skatan nu på lördag och vi ska ha några dagar tillsammans. Jag hoppas på fint väder så vi kan sola nere vid sjön och må gott.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0