Back to work....

...på måndag!

Jag har varit dålig på uppdatering här............
Egentligen finns det ändå alltid nåt att skriva om men jag har väl kanske inte haft den rätta inspirationen !

Livet har gått sin gilla gång här på Vikbäcken! Då allt tar lite längre tid för oss nu, så har vi vi hållit på med "nedmontering" av kalaset sen kalaskvällen...Men det känns som att det gör rakt ingenting hur lång tid det tar...

Ett bra ordspråk som kan dammas av är "Det vi inte gör idag....gör vi imorron....kanske".....

Å nu är det dags för jobb igen...Känns kul, att komma tillbaka i vardagens gängor...att träffa jobbarkompisarna igen.....

Jag har fortsatt att följa "min" handterapeut Majas träningsprogram, t om lite extra, och med det har jag förstått att jag kommer tillbaka med rörligheten och styrkan snabbare än nån trott och DET känns gott kan jag säja...

Jag har googlat på min "åkomma"...Intressant att läsa!

Septisk Tenosynovit, vilket betyder Blodförgiftning/inflammation i senor och i senskidor...Bakterierna trivs extra gott i senskidorna  som är ett "slutet rum" och det gäller att det opereras och rengörs snabbt och som i mitt fall mer än en gång, då bakterierna annars "äter upp" senskidorna och med det förstörs rörligheten i fingrarna...Antibiotika via dropp är ett måste, tills dess att värdena förbättras...Det gäller förstås också att bakterierna inte fortsätter spridas i kroppen!  

Minns den senaste läkaren jag träffade och vad han först sa sa när han tittade på min hand:
"-Å DU! Vikken grej!!! Du ska veta att det är VÄLDIGT sällsynt att det går så här långt..."!

Med dessa ord så tror jag att jag skrivit färdigt om detta...Om det inte inträffar nåt mer framöver....
Jo förresten, när jag fått tillbaka rörligheten och styrkan ska jag skriva det här, då det är "min dagbok" och jag kan gå tillbaka  och läsa och "komma ihåg" datum m m.... 


Sensommaren är här med mörkare  men varma, sköna kvällar .....
Det är ju fantastisk att det är så ljumma kvällar, eller hur ? 

Den här helgen är det dessutom Vildmarksmässa på Älggårdesberget i Bispgården och vilken tur med vädret ......Allt blir ju så mycket lättare om det är fint väder!
Vi har varit där både igår, igårkväll och idag...Trevligt värre!
En lagom blandning av utställare och ett område som passar ypperligt att ha denna sortens mässa på...
Som vanligt så har vi handlat kassen full, å då skulle jag ha kunnat handla mycke mer...
Ulf har inhandlat en Köttmörningsmätare inför älgjakten, jag köpte en låda med engångshandskar av Christina Almström,. Såna som är pudrade på insidan, var väldigt smidiga....
Fläsk och vitlöksgurka av Sievert och fläsk av Forsås...Och det mest spännande, två ostar, "Surprise" och "Isprinsen" av Åsberget....De ska vara lagomt lagrade till jul...
Åsså åt vi Thailändskt idag!

Igårkväll for vi dit då vi var nyfiken på "A tribute of  Eddie Meduza - The Roaring Cadillacs", sånt som vi är uppvuxna med, Å Nostalgi var det ....


Nu måste jag bara återkomma lite till min "fåniga lilla handskada" igen...Träffade nämligen en söt, jättetrevlig tjej från Pitetrakten igårkväll...Hon hade nackkrage och båda händerna knutna...Det visade sej att hon varit med om en svår trafikolycka...hade suttit rullstol en längre tid men hade kämpat sej tillbaka för att slippa den, men händerna kunde hon inte sträcka ut och nackkragen behövde hon...Men positiv som få och ingen klagan utan en ödmjukhet och tacksamhet till livet som få....det är NYTTIGT att träffa såna människor...Åsså var hon bland det sötaste man kunde se...( Ja, då får "min handskada" en annan dimension liksom....)

Mina vänner!  Alla skulle få en pratstund med denna goa lilla fina tjej...Man får sej en tankeställare!!!

Imorron funderar vi åter att åka ner till Älggårdsberget och vildmarksmässan, det är hundutställning då...I år ska vi nog inte ställa ut nån hund, men vill gärna titta...åsså har Hammarstrands Cross och Enduroklubb uppvisning, kan ju vara lite kul att titta på....

- Ja, sen är det Ammeråtravet på Ammerå travbana....Å dit vill vi också...
Det händer mycket i lilla Ragunda!!!

Ska lägga in lite bilder imorron....Det tar vi i ett nytt inlägg!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0