Blues.....

...stämning, glada vänner och god mat!!! Åsså Melissa förstås!
Ja, så kan jag med några ord summera helgen!!!

Vilken toppenhelg vi haft!!!

.....Hela helgen!

Bussresan till Kälarne på Östjemten, där Kälarne Jazz- och bluesklubb hade blueskväll med suveräna Berit Svenningson Bluesband, blev så jättelyckad, så jag blir varm i hjärtat bara jag tänker på det.
Vi har ju varit så uppspelt länge, Christina och jag som anordnat den här bussresan. Just för att det varit ett sånt gensvar. Anmälan till bussen fylldes snabbt på, av trevliga, glada människor, från Stugun, Bispgården och Ragunda åsså därimellan!  De enstaka återbud vi fick byttes omgående mot nyanmälda! Vi var ett gäng på 9pers som t om hann med en liten förfest hos Agneta och Mats-Ove innan bussen gick från Hammarn.  Dessutom var det ett antal som anmält sej till vårat gäng men inte åkte med själva bussen, så vi vart uppimot 60 pers som äntrade Östjemten i Kälarne i fredagskväll!!! En supergod buffé stod framdukad, och när Berit och hennes bluesgäng körde igång så var vi förstås helt sålda. Glädje, skratt, stämning, dans och njutning, så kan vi sammanfatta denna härliga kväll!
T om lilla mamma med sina 80 bast var med denna glada kväll! Och hon var nöjd kan jag säja, med Berit och hennes skönsång, med stämningen, den goda maten och alla glada människor som hon pratade och mådde gott med under kvällen!
Alla som var med var verkligen nöjda med kvällen och flera har på olika sätt skrivit, ringt eller när vi träffats framfört sin uppskattning över arrangemanget!!! Va kul att få vara inblandad i det!!!
Så behändigt när kvällen var slut, att bara hoppa in i en varm buss och åka hem igen..Sen var det ju bara för oss att hoppa av ute vid vägen, Ulf och jag, och så gick vi  hemåt i den sköna novembernatten. Leendet ville inte släppa...En toppenkväll!!!

Upp på lördan och planera och fixa och trixa inför kvällen med våra vänner och tjocka släkten, PO, Kicki, Anna-Stina, Åsa och Pär! En middag som skulle ta sin tid hade vi bestämt att det skulle bli! Så vi kunde sitta och prata samtidigt som vi njöt av god mat!
Vi började med min hemgjorda äppelglögg! Den är god och smakar jul så det stänker om det. Till det hade vi crostini och finncrisp med ost och bjrönbärsmarmeld med konjak...Lite aptitretare så där!
Till förrätt hade jag gjort en liten tallrik med blandat smått och gott! Marinerade räkor, röktlax, lufttorkad skinka, exotiska frukter och vitlöksbröd. Vitt vin passade bra till det!



Till varmrätt bjöds det på färsfyllt, urbenat rådjurslår med hasselbackspotatis, bearniasesås,
kantarellsås, gele och grönsaker.  Åsså rött vin förstås! Ja, som alternativ så blev det också kycklingfilé.



Till efterrätt smaskade vi på citronmousse med hallonsås och hallon, samt drack vår
hemgjorda hallonlikör till kaffet!
(Tack Åsa för den fina receptboken  med desserter som vi fick förra veckan Ulf och jag,
tillsammans med receptbokstället, så man slipper ha receptboken liggande på bänken.
Där fanns receptet på den goda desserten för kvällen).

Vi satt länge och åt!

Sen hade vi lite tävling för våra gäster förstås! Den roliga filmkunskapen går alltid hem!
Lite klurig med kul!




Hmmm! Vad kan det här vara då?
Rederiet kanske...Eller Onedinlinjen kanske???
 

Atlas ville gosa lite med PO i soffan!
Det var ju klart att han fick det!!!



En trivsam kväll! Då vi verkligen satt och åt, pratade och hade bara så mysigt liksom!

Fina presenter fick vi  också, Ulf och jag, av våra gäster:



Tack våra glada gäster för en trevlig kväll!!!

............

I söndags var det Farsdag!

Vi tog det lugnt och firade med lite sovmorron!
Sen kom en lite gounge och firade Farfar på Farsdan!!!

 

På eftermiddagen for vi upp till kyrkogården och tände ljus på gravarna!
Kändes fint när det är Farsdag!
Sen var vi tradionellt bjuden på Farsdagsmiddag hos Bojan och Ingemar!
Som vanligt en supergod middag!
Alla barna var samlad och de mindre barnbarna!!!
Så då blir det fullt hus i Överammer, så där mysigt trångt och trevligt!

En helg då det mesta "gick in i varann" blev det! Som också gick alldeles för fort!

Vips var det vardag igen!
Då kom lilla Melissa och förgyllde lunchen!
Ja hon var ju med Ulf i flera timmar, då Malin var på trafikskolan och pluggade teori!

Det är mysigt att va med Farfar:


...Men tänk ändå vad glad man blir när mamma kommer tillbaka:


Kjell
2010-11-16 @ 23:28:35

He he, blev full i skratt åt lite reklam alldeles innan jag skulle börja knåpa på min lilla kommentar till dig, en annons från kjell & company, jul med kjell hette den.

(kommer jobba hela julen jag)



Men för att återknyta till det jag egentligen ville säga, ja det var fantastiskt trevligt i kälarne, grymt mysig stämning av folket som var med, berits bluesband spelade bättre än på länge och det kändes som de hade trevligt.

Och stort tack till er som fixade med buss, väldigt lyckad kväll.

skogsnuvan
2010-11-17 @ 15:07:21
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Herrejesses vilken mat. Man blir hungrig bara man läser det. Kul att det var kul i Kälarne.

Vilken jättesöt unge. Helt otroligt Förstår att ni är alldeles betagna i den sötnosen.

skogsnuvan
2010-11-18 @ 10:05:30
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Du har ett award att hämta hos mig för att din blogg är så positiv (till skillnad från min) och för de fantastiskt fina bilder och matbeskrivningar man får njuta av i din blogg.

Liliann
2010-11-19 @ 10:19:48
URL: http://livetefantastiskt.bloggagratis.se

Verkar som en alldeles underbar helg med en massa god mat....och härligt umgänge....

Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0