Våren har stannat upp!!!

Lite så känns det just nu!

Först och främst för att jag är förkyld så det räcker till! Förutom febern och huvudvärken då, så tycker jag att det känns lite konstigt för att jag inte känner nån smak! Underligt det där...Är lite hungrig ibland, och när jag hugger in så har jag ingen smak...Det blir tråkigt att äta...Det som är en ljuspunkt i vanliga fall, bland många andra ljuspunkter!
Man hamnar i nån slags avstannade fas just nu...Tiden står stilla.....

Kan ju säja att min ynka förkylning hamnade "långt ned" när jag trots mitt tillstånd följde med Ulf till Östersund igår, då han skulle ta en ryggblockad, den tredje i ordningen i år....Ingen rolig stund...Men vi vet att efter ett par dygn så vänder det och han får vara någorlunda smärtfri framöver om han använder kroppen på rätt sätt....Nu blir det heller inga mer sprutor på ett tag, nu ska den medicin han tagit  i kombination med sprutorna vara i den dos att det ska räcka med det....
Jag är gladare  gladast att Ulf har börjat med en behandling som verkar "ta" med tanke på de nervsmärtor  han har i hela kroppen, från nacken ner till tårna... Enligt läkaren igår så är detta rätt.....!!!! 

Offabulletin: Offa kom hem till Vikbäcken i söndags, och mår BRA! Ingreppet blev lyckat och nu ska han "komma igen"! Våren och sommaren är ju en bra tid för det! Jag hann träffa Offa en stund i söndagskväll, sen har jag på grund av förkylningen hållit mej "på avstånd"! Men vi pratar med varann i telefon varje dag och han låter så glad och pigg...och då bli ju jag också glad!

Nu handlar ju inte mitt liv BARA om sjukdomar just nu!

....Och om våren stannat upp just idag så kommer den att blomstra inom kort.
- Vi väntar!!!!
skogsnuvan
2010-04-29 @ 07:58:15
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Det är konstigt hur mycket smak och lukt betyder egentligen fast man inte tänker på det när man har det. Hoppas att din förkylning går över och att det blir lite vårvärme snart.

Glad att moffa kommit hem och är på bättringsvägen. Krama honom från mig när förkylning gått över.

Ann
2010-04-29 @ 08:06:59
URL: http://dansann.blogg.se/

Ja Du Skogsnuvan, va lätt att ta saker och ting för givet, när man har det "lättillgängligt"...Kurerar min förkylning så gott det går...Vi väntar ju på den nya lilla Vallabon......å då må farmor vara frisk som en nötkärna....




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0