PärlAnn, Håkki och Billy!!!

Jag börjar med PärlAnn.......
Jag har haft en speciell arbetsuppgift en tid. Jag har gjort en rätt så omfattande lägenhetsregistrering av kommunens lägenheter. Uppgifterna skulle skickas till Lantmäteriet. Det har inte flutit alldeles lätt, men trots det så har jag känt att jag har haft rätt så bra kontroll, det har varit en rolig arbetsuppgift, jag har haft bra hjälp av Håkan, Tjommen och Einar, vaktmästarna som kan sin sak och jag blev klar med arbetet med god marginal...dvs en hel vecka före sista inlämningsdag...Så i fredags när jag "tröck på knappen" och skickade in alla min uppgifter till Lantmäteriet kände jag mej så fantastiskt nöjd. Jag tyckte att det var värt att firas så jag hade bakat två annanspajer och bjöd mina arbetskamrater på i fredagseftermiddag!
Då ...när jag skulle till att duka fikat stod det helt plötsligt en fin blomma och ett kort bredvid.
Ord äro överflödiga... :

 

Vilka arbetskamrater jag har.....
.......Jag trivs på mitt jobb!!!

Dansann, som min danskompis Anita döpt mej till en gång i världen....å nu PärlAnn.....vad kommer sen.....?
.........
IKVÄLL HAR VI VARIT PÅ EN KANON-FÖRELÄSNING!!

The Power of Glesbygd...med Håkki och Billy!

Nu är man "påfylld" av energi igen...det blir man lätt  efter att ha lyssnat på så härliga grabbar som Håkki och Billy, som enkelt berättar om hur viktigt det är att gilla att bo i glesbygd, att vara stolt över det...- Att det faktiskt finns hur mycket som helst att göra, - hur mycket vi kan, vi som är uppväxt och fortfarande bor kvar "på landet"!!  - Vikten av att umgås över generationer. hur mycket vi har att lära av äldre...
Håkki gör mycket för sin hembygd Ljungaverk, fast han numera bor i Trondheim....Hans Lungaverk är en del av honom och allt som är Ljungaverk är otroligt viktigt för Håkki!
Billy som varit en framgångsrik skidåkare och som gärna tog fler och större risker som till slut resulterade i en allvarlig skallskada och som då ledde till att han började tänka till, när han väl fått tillbaka närminnet....Numera skriver han för Wheels....
Båda var otroligt stolta över att vara "Norrländska lantisar" ...och kunde verkligen genom att bjuda på sej själva så ofantligt, dela med sej av det...

Som Paulin skriver på Facebook:
- "Man fick lära sig att tänka lite annorlunda än man själv, och alla andra, oftast gör..."!
Kjell
2009-03-31 @ 00:40:53

PärlAnn är ju ett riktigt passande smeknamn ju;)Väl förtjänat




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0