Paulins lilla Zippy!

Igår skulle Paulin åka till Söråker och välja ut sin lilla valp, som hon sen ska hämta hem nästa helg!!!!
Hon ville förstås ha med sej pappa först och främst, men också mamma, som lite smakråd och en trygghet...det är ju viktigt att välja valp......

Ganska så omgående så kände jag vilken jag fastnade för..., det visade sej att Ulf var inne på samma spår...Och inte minst Paulin...nu höll Ulf och jag vår känsla lite för oss själva ett tag för att inte påverka Paulin direkt.....men det var skönt när det visade sej vara samma känsla för oss alla tre. Karin, uppfödaren var också inne på den här "lilla bruden"...då hon visste vad för sorts typ av hund Paulin var ute efter!!!
Hon är en kavat, glad och tuff liten tjej som var helt oemotståndlig....nu var de ju i och för sig oemotståndlig allihopa men den här lilla tjejen var lite utöver det vanliga, om man säjer!!! Namnet Zippy hade Paulin kommit på tillsammans med pappa...förstås... I stamtavlan heter underverket Lustans New Fortune....sååå vackert!!!

Det är helt fantastiskt att komma hem till Karin och Thomas som har Lustans kennel.
Vi lärde känna dem  för 7 år sen när Paulin köpte Tindra! ...
Två år tidigare hade vi, Ulf, Paulin och jag åkt till Viksjö för att överraska Daniel som då jobbade på en Vildmarksmässa där. Då var det bl a apporteringsuppvisning av olika retrievers.  En 4 månaders Flat coated Retriever visade upp sej från sin bästa sida ...och Paulin som då var 10 år, "var helt såld". De två åren som följde så läste hon allt hon kom över om Flat Coated retrievers...hon sparade och gnodde!! Till slut så var det dags! Det gick inte riktigt som på räls men, som man brukar säja, "det var nog meningen", och  så "hamnade vi" hos Lustans kennel, Karin och Thomas.

Ja nu är Tindra 7 år...och lilla Zippy som Paulin nu valt är en valp efter Tindras kullsyster Kayo...dvs så nära Tindra som det bara går!


Lånat denna fina bild av Paulin!

   En stolt Matte.....

  ......ooohh vad man blir förälskad...!

 -Nog vet lilla Zippy vad en dummies är!!!

---Åsså bli man lite trött!!!!

...Vi ses igen nästa helg.....


.....Då flyttar Zippy till Paulin och Anders!!!

Ja, vi är ju en hundälskande familj och inom kort blir det tillökning hos fler i familjen!!! Om det ska jag skriva an annan dag och lägga in  fler fina, fina bilder!!!!

grannen på dansbanan
2009-02-23 @ 20:20:44

Helt bedårande!!!!

Anonym
2009-02-23 @ 21:20:34

Hmmm.....tre generationer :-)

Marie
2009-02-23 @ 21:22:05
URL: http://virus.blogg.se/

.....morr, nog kan man bli arg när namnet försvinner just som man klickar på skicka :-(

Lotta
2009-02-23 @ 22:02:06
URL: http://tomee.blogg.se/

Åh så söööt hon är,man blir ju nästan förälskad ;) Å sugen på å ha hund igen,blir man ju alltid när man ser såna små godisar...



Kram till er -Zippys mommo å moffa :))

Britt
2009-02-24 @ 09:13:10

Så underbart ljuvlig att tårarna kommer. Känslan jag hade när jag hämtade min Flat kommer tillbaka. Dom är så underbara. Kram

Paulin
2009-02-24 @ 12:41:39
URL: http://pauerlajn.blogg.se/

Min lilla gumma!!! <3 :) GUUUUUD kan du fatta att jag håller på att längta ihjäl mig tills nästa söndag!! :)

Skogsnuvan
2009-02-25 @ 11:57:07
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se/

Vilken härlig liten sötnos




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0