Morsdag .....

 ....vad det ordet smakar gott.....åsså smakar det vår!
Tack till mina barn för presenkortet på massage som jag fick av Er  idag! Mmm.... jag njuter redan av blotta  tanken på denna ljuvliga behandling.
Då jag fått förmånen att fira Mors-dag i 25 år så kommer minnena över en. Tänk alla fina morsdagskort, ritade och målade med kärlek och omsorg som jag fått på dessa Morsdagar tillsammans med kaffe på säng. Ofta har solen skinit på Morsdag och värmen och känslan att det snart är sommar har känts extra tydligt denna sista söndagen i maj.

Helgen har varit fulltecknad som vanligt... och full av trevligheter som vanligt.
I fredags fyllde Sune år, så efter en smarrig fredagsmiddag så gick vi upp till Sune och sjöng "Ja må han leva"...
I lördags var det bara att kavla upp ärmarna, packa rengöringsmedel och skurkäppen och åka i till stan. Vi städade ur Paulins lägenhet. En epok, om ej så lång är nu över. Paulin har gjort klar sina år i Östersund. Hon tar nu studenten om två veckor. Lägenheten med det perfekta läget, - uppå Åhléns, kommer nu att tas över av Ola, bror. Det känns gott att den blir kvar i familjen liksom...
När vi kom hem igårkväll var det bara att kasta sej i duschen och göra sej respektabel. Då skulle vi gå ut och äta med Ulfs syskon med respektive. Det hade vi satt fram emot. Det blev förstås en jättetrevlig kväll. Vi åt gott på Kaffestugan sen for vi hem till Janne och Anna-Lena och fortsatte kvällen....och en bit in på natten:

-Ett härligt gäng!
Pär, Anna-Lena, Ann, Katarina
Åsa, Janne, Ulf och Sune!
Tack för en trevlig kväll!

Idag skulle det så stort bli sovmorron...men jag har liksom kommit förbi den tiden....mot min vilja. Jag vill kunna sova länge på morron, men hur länge jag än varit uppe på kvällen så vaknar jag oftast tidigt ändå. Jag tjurlåg ändå och tittade på en film. Ulf sussade så gott vid min sida och solen sken så Mors-dagsfint så inte ville jag vänta ut att han skulle vakna och bjuda frun på kaffe på säng.....Jag klev upp och bjöd Ulf på morsdagskaffe på säng istället.

Hade inhandlat en bok till min Mor som vi förärade henne med idag. Där blev det förmiddagsfika. Sen vart det lite omsättning av plant ...i solen...Herregud vad det är härligt med vår!
Ieftermiddags for vi upp och uppvaktade Svärmor på Morsdag, som tack så bjöd hon på kams...Mums! Va gott! 
Nu skiner kvälls-solen så fint in genom vardagsrumsfönstret. Jag känner mej ganska så slut. En fullspäckad helg som avslutas med kams...kan inte bli annat än trötthet i kroppen.

Men imorrn börjar en ny vecka....med nya möjligheter.....dvs bl a med styrelsemöte med vattenföreningen, en resa med jobbet till okänt mål...Gu´så spännande! Musikal på Centrum: TOTAL MUSIKAL  - A tribute to Christer Melin....Ja vips är det helg igen!




 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0