Uppvaknandet!

Jag har förstått när jag träffat alla, liksom jag glada, hungriga, festande och umgåstörstande människor i påsk, att det är nog den gladaste och mest avkopplande helgen på hela året. Då jag också läst i vänners bloggar förstår jag än tydligare hur viktig påsken egentligen är....nu tänker jag inte på dess egentliga orsak utan uppvaknandet för oss vintertrötta människor......
Solen skiner alltmer. Under påsken visade den sej dessutom från sin bästa sida trots att kylan fanns med. Solen värmde ju faktiskt våra vinterbleka kinder. Vintern är på väg att lämna oss....Det är nu den kan göra det! Påsken är ju också flera dagars ledighet för de flesta. Fiske hör till i påsk. Vi vill fiska när det är påsk, vi vill äta gott när det påsk, vi vill umgås, vi vill koppla av....och vi gör det.....när det är påsk! 
Glad vår!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0