Sommaren har börjat.....

....Yippiie! Blåsten och kylan "spelte" då ingen roll igårkväll!

_"Å inte att det var en viktigt fotbollsmatch på tv heller!

-" Sommaren började på nytt igårkväll ....och vilken brakstart!

En kanonkul kväll på Hällesjö..... som vanligt!

Drifters är ett toppenbra band med en vokalist som är utöver det vanliga. Förutom sin fantastiska  sångförmåga så spelade hon dragspel och saxofon. Sist men inte minst har hon en utstrålning  som är otrolig. Glad som en lärka, publikkontakt som få. Vid ett tillfälle igårkväll så fick hon en rejäl skrattattack mitt i en låt. Hon kunde bara inte sluta skratta....publiken hakade på så det blev lite skrattfest och med en ordentlig applåd efter låten! Snacka om att stämningen stiger när det är såna tjejer på scenen!
Å som vanligt så känner man när kvällen är slut: -"Kan det bli så kul igen" ...men jag vet nu efter alla år på Hällesjö att nästa onsdag så kommer jag att känna likadant! Det blir nämligen alltid lika kul igen!

Hällesjö är ju ställe nummer Ett! Och kommer alltid att vara så! "Det är bara så"!

Dansstället som hållit genom åren. Snart 40 år.

Jag som varit där sen jag som 12-åring följde med mamma och pappa. Det är alltså 37 år! Va....!!!?

Fantastiskt att man fått uppleva detta i så många år. Längtan dit när sommaren börjar närma sej ! Lyckan när man är där! "Sprittet i bena", glidet runt den runda dansbanan till alla bra orkestrar, fikat på pausen, då man tittar utöver sjön, lite sorg när man farit därifrån efter sista kvällen på sommarn....men vips är det ny sommar och vi är där igen.

Nu är vi där! ....Precis i starten.... å det är sju härliga danskvällar kvar!


Anita! Vi saknade dej!
 

Skogsnuvan
2008-06-26 @ 11:36:41

Kul att ni hade kul. Tänkte ringa och höra hur ni hade det men hade glömt telefonen hemma (typiskt) Nåväl det kommer en onsdag nästa vecka också och då är det ju Jannez eller hur. Nästa söndag 6/7 har jag sommarcafe. Kom o fika då! 2 veckor till så är det Malung. I år är det INTE min tur att vara sjuk

Ann svarar
2008-06-26 @ 13:55:53
URL: http://dansann.blogg.se/

Vi ska väl hoppas på att det inte är någons tur i år utan vi får åka friska och pigga allihopa!

Ja Du förstår ju att vi ville ha dej med oss igårkväll till denna perfekta danskväll för oss mogna tjejer. Det var en kanonkväll...Men snart är det onsdag igen! Ja fika på sommarcafé låter toppen. Ska höra med Daniel också!

Britt
2008-06-26 @ 21:20:29

Vilken kanonkväll vi hade. Detta ställe är så roligt att håret krullar sig. Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0