Spontanbesök, uppvaktning och hemmastök!

Femdagarsledighet! När jag "smakar på ordet" känns det så bra!
Då struntar jag i kyla och blåst!
Jag har hur mycket som helst att göra! Som kan passa bra att göra så här i början av sommarn, så det liksom blir gjort!
Samtidigt känner jag att jag det nu också finns utrymme att göra  kuliga saker, laga  lite extra god mat, och titta på serier som vi är lite efter med!
 
Varje vår så byter jag ut vinterkläderna mot sommarkläder i skåp och lådor, och i år har det blivit lite senare än tidigare år, men i fredags, trots kyla och blåst, så var det dags, mest för att jag var ledig!
Det trevliga avbrottet den dagen var när vi fick spontanbesök!
Ulfs komis Ove, dök upp!  Vissa vänner, fast man inte ses så ofta, så när man träffas så har man hur mycket som helst att prata om och känner hur lika vi är och tycker! Vi skrattde åt det mesta, fast vi mellan varven kom in på lite allvarliga saker! Både Ulf och jag kände att är det nån vi ska träffa snart igen, så är det Ove och hans härliga sambo Annika!
 
Lördagen började med travspel! Det var min tur i travgänget att göra en rad!  Oj vad jag går in för det! Raden kändes som en riktigt bra rad! Nu är det bara att hålla tummarna!!
Sen klädde vi upp oss Ulf och jag, och for till Fisksjön för att uppvakta Anita som fyllde 75 år förra helgen!
Vi tog med lite eget, såsom torkad chokladmynta, en flaska björksav och så for vi förbi Rögrinnas gårdsbutik och köpte Rögrinnas Rybsolja!
 
Jag som gärna uppvaktar mina vänner  med en "upplevelse " i present,  hade kommit på den bästa presenten till min vän, nämligen en kväll med mej på föreställningen:
 
Det blev så bra!
Det visade sej att två av Anitas kamrater sen skoltiden, är med i föresteällningen!
det visste ju inte jag, men då blev det ju ännu bättre!
 
Nägra sköna timmar hade vi i Fisksjön med min vän Anita, hennes son Micke, hunden Jack och katten som jag just nu inte kommer på vad den heter, men det kan jag korrigera sen!
 
Jack har en kompis, ett mjukisdjur som är ett vildsvin! Den har han i munnen och mår så gott!
 
 
Vi for upp en väg på hemvägen,  strax efter Fisksjön, med en fantastisk utsikt:
Jag är glad och stolt att jag bor där jag bor!
 
 
När vi kom hem så var det dags för trav, och travmiddag!
Paulin , Anders, Juno och Loui kom en sväng! Så mysigt med lite morrmorsmys  en stund!
 
Min hoppfulla tro på en vinnande travrad, sket sej totalt!
Men sånt  är livet! 
Jag har tur i kärlek !
 
Lite senare på kvällen for vi och hämtade Melissa, William, och Nova för att åka ut på skogstur!
Vi for Hammarsjövägen, och en relativt nybruten skogsbilväg, ganska så rätt upp, för att titta på Vindkraftverken i Björkvattnet, som man kan se därifrån. De syntes, men inte så väl som när det är helt klart!
 
Sen for vi vidare en skogsbilväg som kommer fram ovanför slalombacken! Vi dök på 3 älgoxar ! Lite häftigt!
När vi till slut kom fram i närheten av slalombacken, vad händer?.... Jo, naturligtvis en bom över vägen!!!
En bom med kodlås!
William och Melissa tyckte att det var lite häftigt , trots att vi inte fixade koden!
 
Ulf hade råd! Han ringde Rolf! Som svarade lite humoristiskt  - Vad är det värt? 
Ulf hade ju informationen att vi sett de tre älgoxarna utefter vägen, ! Det var ju klart godkänt!
så koden fick vi och slapp vända!
 
En fin och lite spännande kväll!
 
Vips var det min tredje lediga dag av femdagarsledigheten!
 
En skön morronmys igen förstås!
 
Nu skulle jag upp på vinden en sväng och kolla efter lådan med valpgrejer som jag jag hade för mej skulle finnas där!
Hm? Hittade inte den lådan!, Men.......
....jag hittade andra bra grejer inför sommarn! Två campingväskor med tillbehör, och dynor som kan blir bra när vi ska sola och bada i sommar!
Så det blev rengöring av dessa!  Det finns alltid nåt att pyssla med!
Inser att vi har allt möjligt som vi har användnning av! Vilken tur!
 
 
 
 
 
 
Wow! Så dök de upp Paulin, Anders, Loui och Göran!
Vilka bilar!
Loui var nog kaxigare än vanligt när han for härifrån:
 
 
 
 
När det gäller middagar på Vikbäcken, så har vi en tanke!
Vi handlar inte så ofta ! Vi handlar ett par gånger i veckan, och utifrån det vi har så lagar vi middagarna!
Kött och fisk finns i frysen!
Den här helgen kollade vi av vad vi hade i  frys, kyl, och skafferi!
Det blev tre suveräna middagar som skulle stå sej suveränt på restauranger, tycker jag!
 
Fredag!
Ulf grillade Kycklingben,  med sparris från Rögrinna, parmesanost och jag stog för  lite tillbehör:
 
 
 
 
Lördag!
Ulf stekte lammfiléerna perfekt, råstekt potatis åsså min tillbehör!
 
Söndag!
Ulf stekte en flankstek och skivade upp, så möra, så jag bara njöt! Han stekte bröden som jag bakat och jag gjorde några kryddade majonnäser till, våra ärtor sen ifjol passade bra till:
 
 
Vi gillar att gå ut och äte! Men...inget går upp mot Ulfs mat!
skogsnuvan
2023-06-08 @ 13:21:55
URL: http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

Tack för besöket. Det var så roligt och det ska bli kul att åka med dig till Övsjö. Katten heter Morris föresten.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0