Sommaren 2023...Välkommen!

Nu verkar faktiskt sommaren vara på gång!
 
Jag var ledig "klämdagen" före Nationaldagen!, så  fem dagars ledighet blev det! Härligt!
Tyvärr inte med det skönaste vädret!
Om Det är lite kyligt må så vara....Men blåsten, den är inge kul!
På självaste Nationaldagen så blev det faktiskt lite lugnare!
Vårt sätt att fira den, här på Vikbäcken blev lite tråkigare än vad ett Nationaldagsfirande ska vara,  vi påbörjade garagestädning! Det kommer att ta ett tag, så är det!
Men så skönt att få en start, en början !
 
Jag har haft tre arbetsdagar den här veckan!
Kul med en ny medarbetare på vår fina avdelning!
En ung tjej, som har huvudet på skaft och är så fantastiskt gullig och trevlig, Amalia heter hon!
Det här kommer att bli så bra!!!
Det händer alltid speciella saker, på jobbet, den här tiden på året, så de tre arbetsdagarna var full med frågor och funderingar och svar som skulle lämnas! Men det brukar ordna sej, som vanligt!
 
I onsdagskväll var det dags för Samhällsbyggnadsavdelningens sommarfest! Vi höll till på Trätojordsbacken och cheferna med Eva i spetsen, hade planerat en trevlig kväll,
 
Vi blev uppdelade i lag och sen blev det  olika roliga tävlingar:  dart, pilbåge, ägg på sked, spika på tid mm, vi åt nygrillade hamburgare och avslutade med Norsk kareoke! En trevlig kväll!
 
Jag for raka spåret till Hammarvallen och hann precis kika lite på Loui, Juno och Williams fotbollsträning! På Hammarvallen var det full fart. Fotbollsträning på tre ställen, förberedelse för damlagets fotbollsmatch som började kl 20:00, samt att det var match på Padelbanan! Kul  med rörelse lite varstans samt att Vädret var toppen!
Loui ger järnet när han är på fotbollsträning:
 
 
På fredagmorron , när man kände att värmen och det fina försommarvädret var analkande, var jag på så otroligt bra humör,  allt var så lätt, jag gick om kring med lätta steg och hade otroligt lätt till skratt!
Så blev det lunch!
Då fick jag veta att en av mina "gamla" danskavaljerer, sen många år, (den största danskavaljeren typ, då han var lång och stor) två år äldre än mej, hade dött hastigt! Jag hejade på honom glatt för två veckor sen i Kälarne, när vi var på Bluesfellows, då var han som vanligt, så levande! Nu finns han inte mer! Vi har aldrig umgåtts men han var en sån som kände alla! Han var alltid så positiv och glad!  Åsså hade han ett Giraffmuseum, så ovanligt och häftigt!
- Varför!!!
Jag blev med ens låg! Glädjen jag känt på förmiddagen hade fått sej en törn!
 
Det som förgyllde min fredagslunch var två små troll, Juno och Nova som kommit till Farfar och som hämtade mej för en lunch på Time!
 
 
Jag handlade innan jag for hem, sen for vi  till Inger, som kommit upp för nån vecka sen! Hon bor i min farmors barndomshem! 
Hennes närmaste grannar för tillfället är Rögrinnas får och lamm! De blev glad när vi kom och höll sej nära!
 
 
 
Inger bjöd på kaffe, goda bullar och goda kakor,  åsså fick vi en pratstund och innan vi for hem fyllde vi en hink med rabarber!
 
 
I den fina, varma fredagskvällen var det Grillen som gällde och en skön kväll på altanen!
 
 
 
Nu tror jag ta mej tusan att sommarn är här!
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0