Spå i kaffesump....

Mormor,  hon spådde i kaffesump!
Det var lite spännande att tolka det hon såg...Och faktiskt, de allra flesta gångerna såg man det hon såg i kaffekoppens botten eller kant! De gällde att ha en god portion fantasi och den "rätta" blicken!!
 
Imorse när jag druckit ur mitt kaffe så fick jag se nåt i kaffemuggen.....
....och när jag tittade lite extra så fick jag se:
Det vara ju jag med ett "tjohooo" och armarna utsträckta!
Det måste vara nåt kul!
Kan det vara en vinst av nåt slag?
Jag må nog spela  en liten travrad ikväll...!!!
 
Det gäller att ha fantasi...Och den rätta blicken!!
Anita
2020-09-29 @ 11:09:44
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Jo men tjosan, att läsa i kaffesump är ju rätt enkelt men det är värre att förstå vad det betyder och sätta det i rätt sammanhang. Nu för tiden är det inte många som kokar kaffe och det går dåligt att spå i finmalet bryggkaffe. Det var enklare med mycket förr.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0