Lite höstpyssel.....

Nu är den här! På allvar!
Hösten!!!
 
Det känns liksom i luften!
Det är kyliga höstvindar!
 
Imorse låg det t o m ett litet glest vitt puder  på backen!
 
 
Jag tog en semesterdag i onsdags, såg på väderprognosen några dagar innan att det skulle bli en fin dag! Det blev det! Så vi rensade bort all blast och ogräs i de flesta landen, pallkragarna och i växthusen!
In i växthusen fick slangar, bassängen, några trädgårdsstolar  och lite annat smått och gott flytta in över vintern.
 
 
 
Jag tömde de flesta krukorna och korgarna där sommarblommorna förgyllt vår gård!
I en del av dem satte jag gran-, tall -och enriskvist, lite ljung och mossa!
Det blir riktigt fint, det man kan hitta i vår lilla skog, och inte kostar det nåt heller, mer än lite tid! Man får ju frisk luft på köpet och den här känslan av glädje man får när man åstadkommer nåt själv!
 
 
 
 
 
 
Imorse fick jag brått när jag såg "pudret",  då bar det av ner till en av pallkragarna och sticka ner 20-talet sättvitlöksklyftor! Känns som att jag var i exakt tid,så nu håller vi tummarna för egen vitlöksskörd nästa år!
 
Det känns som vi är i någorlunda fas inför vintern nu!
Det dyker säkert upp nåt:
-Visstja!!! "Det och det" må vi göra innan vintern!
 
 
 
 
 
 
 
 
Anita
2020-10-24 @ 19:05:23
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Blev jättefint med tall och gran och mossa. Visst är det ganska enkelt att fixa med skogen i närheten. Nu är allt för sent hos mig för snön har frusit till och kommer knappast att tina eftersom det är så kallt. Sjön frös till inatt utom längst ut




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0