I Afton dans....

Som jag längtat, som jag väntat!
Att få gå på nåt evenemang!
 
Det har ju varit "lika med noll" av det slaget det senaste halvåret!
 
Jazz- och Bluesklubben i Kälarne  har så smått startat upp sina kvällar nu i höst!
Med evenemang där max 50 personer kan vara med!
Mycket välordnat med tanke på avstånd  m m.
 
Det är förköp som gäller och den här gången är jag glad att jag bokade direkt biljetter till mej och mina vänner Britt, Anita och Göte! (Ulf skulle fara till älgskogen och stod därför över denna gång)
 
Föreställningen heter "I afton dans" med Patriks Combo och Thomas Deutgen
Kan Ni tänka Er?
 
Det bästa tänkbara för mej att åka på!
En nostalgiföreställning om danserna på 70-talet!
Musiken, klädstilen, glädjen att dansa!!!
 
Vad vi njöt! Vad vi blev nostalgiska! Vad vi skrattade! Vad vi trivdes!!!
....Men!!! Vi längtade mer än nånsin att få åka och dansa igen!!!
När är det möjligt??? Vi längtar!!!! Längtar verkligen!
(jag får ta några svängom med Ulf på vardagsrumsgolvet när han kommer hem, han är ju ändå  min favoritkavaljer)!
 
 
 
 
Thomas orkesterkostym hade han fått låna av Anders Nilsson, som spelade i Pethers , en av mina favoritorkestrar på 70-talet! På skivomslaget har Anders just denna stass! Anders som jobbar på Estrad Norr är en av dem som var delaktig i evenemanget "I Afton dans" i Kälarne, han satt också i publiken! 
 
 
STORT TACK till Jazz- och Bluesklubben i Kälarne!
Ni är otroliga!
 
Anita
2020-10-18 @ 13:28:47
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Håller med. Vilken härlig kväll. Nu är vi inte bortskämda med trevliga utekvällar. Mest av allt vill man dansa igen men jag har ju ingen att dansa med och katta blir bara förbannad när jag försöker dansa med honom




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0