After Work!

 
Veckorna flyger iväg med en väldans fart.....
Full rulle på jobbet gör att dagarna bara svischar iväg!
Kvällarna fylls på, som vanligt, med än det ena och än det andra trevligheter!
I tisdags for Ulf och jag till Nyviksvägen och va med lilla mamma en stund!
Vi pratade, tog en promenad i Atriumet och jag målade på hennes naglar! Trots att hon numera nästan inte ser nåt och den vaskulära demensen sätter sina spår, så är hon fortfarande flärdfull! Hon tycker om att få naglarna målade och att använda parfym!
Hon var på ett strålande humör och vi  kunde åka därifrån med en varm tillfredsställelse inombords! Hon har det så bra! Och jag är glad att vi har så nära att vi spontant kan fara dit en sväng efter jobbet!
Nästa vecka tar jag med mej fotvårdsgrejerna när vi far dit! Då ska vi fixa både fötter och naglarna på händerna ordentligt! Göra händer och fötter höstfin, om man säjer så!
 
Vi hann en sväng till Klövervägen och kika till där!
 Lilla Nova hade nyss somnat i vagnen ute på altanen!
Melissa hade "öppnat en godisaffär", så vi inhandlade lite ostbollar, lite godis och fick ett sudd i premie!
William vill frissa farmors hår och det nappade jag på förstås! Att bli frissad två dagar i rad är inte alla förunnat!
Han fönade och lockade och borstade och jag vart så fin ska Ni veta!
William undrade om jag kunde komma tillbaka redan nästa dag och bli frissad igen....eller om jag vill komma varje dag och bli frissad!  T ex varje morron! Ni hör vilket erbjudande va?!
Det kan ju inte bli varje dag tyvärr, men ett fint erbjudande var det allt!
 
Onsdag! Och redan mitt i veckan!
Nu var det dags för After Work med mina härliga arbetskamrater Monica, Maggan och Christina!
Vi gick direkt efter jobbet på Hörnet, åt gott, surrade och skrattade! Vi går igenom mest kuliga saker, men även en hel del allvarligheter, sånt som man inte kan prata med vem som helst om!
Vi kände att kvällen behövdes och vi vet ju också att det blir fler gånger under hösten!
Kvällar att se fram emot!
 
Ikväll ska vi hämta småttingarna Juno och Loui efter jobbet! Så Paulin får sej en extra pluggstund efter sitt jobb!
Vi ordnar middag och bjuder familjen på, och är tacksamma att vi får träffa och umgås med alla våra barnbarn under veckan! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0