Året närmar sej sitt slut....

...Å jag känner bara glädje, som den vintermänniska jag är, att vi hittills har haft en fantastisk vinter! ......
....Och det är ju faktiskt bara början än.....
 
Idag...årets näst sista dag, fick en fantastisk början... morgonen på Vikbäcken var så vacker så man blir ju alldeles varm inombords när man tittar ut genom fönstret!
 
 
 
 
 
 
Idag skulle vi ut på skotertur!
 
Lite småkallt var det , med ca -11-12 grader, men med ordentliga kläder inifrån och ut så är det ingen fara, då fryser man då inte....
 
 
 
 
 
Efter skoterturen for vi hem på Vikbäcken och tände upp i eldkorgen!
Kolbullar, korv och marsmallows.....
Kolbullar utomhus är ju "ett utav det godaste som finns"!
 
 
 
 
 
 
 
Jag som varit lite fundersam de senaste åren om mina barnbarn nånsin skulle få uppleva "lek i snön" behöver   inte ens fundera denna vinter!! Herregud vad de lekte i snöhögarna och hade kul!!!!
 
När dagen blev kväll och Ulf och jag började fundera på middagsmaten, så blev det "man tager vad man haver"... och det gick inte av för hackor!
 
Till det Tinas snabba ostfondue med parmesanbröd blev liksom "mitt i prick"denna kväll i slutet av 2017...
 
 
Det var jättegott!!!!
 
Ulf gjorde en tur upp till husvagnen och satt på pass i fullmåneskenet, men rävarna hade nog det på känn för det var lugnt....
 
Jag avslutar denna näst sista kväll på 2017 med att heja fram vår Juniorkronor...och det hoppas vi ska gå vägen! Ännu så länge ser det bra ut! Men som hockey är, så kan man inte vara säker förrän slutsignalen har gott!!!
 
Imorron mina vänner är det Nyårsafton, så jag önskar denna kväll, GOTT SLUT!!!!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0