Liten nattgäst igen!

Jag ligger här och lyssnar på två sovsnusande bredvid mej!
Det är så fantastiskt mysigt att vakna upp en lördagmorron och höra det vid sin sida!
Inatt var det lilla Junos tur att sova över hos mormor och morfar!
Hela familjen  Paulin, Anders, Juno och Loui var här på gomiddag igår!
Ulf hade kokat skaldjursfond och av det gjorde han en god förrättsoppa !
Till varmrätt hade vi gjort en rejäl potatis/sötpotatisgratäng och Ulf helstekte den godaste urbenade rådjurssadeln, rådjursfilén och ryggbiffskivor av älg! En god rödvinssky, sparris och stekta färska chmpinjoner till, gick inte av för hackor! Det blev mycket mat så vi ringde och hörde om Pelle och Isak ville komma och käka och det ville dom!
Kul och härligt när man är många runt bordet och alla äter av hjärtans lust! Det blev över en hel del ändå! Så vi hade nog lagat för "ett helt regemente"! 
Lilla Juno ville sova över hos mormor och morfar och det passade ju bra det! Typiskt bara att mormorn blir så vansinnigt trött på fredagkvällarna...Veckans tidiga morgnar, lite stress på jobbet och en hel del kvällsaktivieter gör att jag slappnar av ordentligt på fredagkvällarna och då blir jag så erbarmerligt trött! Jag lade mej innan gästerna for! Ulf och Juno lade sej senare och då sov och snarkade jag för fullt!
 
En myslördagmorron med lill-Juno ser jag nu fram emot istället!
 
 
 
 
 
 
 
 
I eftermiddag  och ikväll har vi ännu mera tur! Ulf och jag 
Då får vi vara tillsammans med hela familjen!
Vi ska fira Valborg på Ragunda och gå på Majbrasan där!
Då samlas vi allihopa, Ulf och jag, Daniel, Malin, Melissa och William, Paulin, Anders, Juno och Loui!
Grillmiddag, lördagsgodis och promenad till brasan!
Vädret ser ut att bli riktigt bra dessutom!
 
Nä nu ska vi väl snart ta och kliva upp! Undrar om Juno och jag får beställa frukost på säng av morfarn?
 
Sen tror jag vi ska gå ut och påbörja lite vårsysslor på gården en stund!
 
Skön Valborg till Er alla!!
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0