Förkylt.....

.......på Vikbäcken!
Vassa halsar, snörvel och slemmig hosta hos oss båda, fast Ulf är nog sämst!!!!
Mitt vänstra öga rinner dessutom och svider! Det är nåt nytt i förkylningssammanhang för mej!
Klev ändå upp och pallrade mej iväg på jobbet en sväng!
Vi har haft Bygg- och miljönämnd idag på förmiddan och det vill jag helst inte vara ifrån!
Höll mej ifrån mina arbetskamrater med tanke på smittorisken och  garderade med Alvedon,
så det gick de timmarna, men sen ville jag bara hem och vila upp mej!
 
....Så lagom till lunch och vi var klara med nämnden så for jag hem och kröp ned i fåtöljen som jag nästan kan ligga i, svepte på mej en filt och somnade bort en god stund! Att sova sej i form när kroppen är ur balans är bra!
En snabb middag, Nachotallrik, och sen ikväll ska jag nog stoppa i mej honung med ingefära, som säjs vara rena "dundret" vid förkylningar.... 
Så nu tar vi det lugnt , lugnt, lugnt, och även  även imorron i förhoppning att våra kroppar är i god vigör sedan!
Vi har ju planerat en Juno-tripp nån dag så snart vi kan!
 
Det är väl ungefär vad Vikbäcken erbjuder en tisdag som denna!!!
Skogsnuvan
2013-02-01 @ 15:36:30
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Krya på er!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0