Längtar....

....nu till den fem dagar långa påskledigheten!
Maten handlad! Ulf har gravat, lagt in och fixat! Så vi kan äta så det står ut ur örona på oss om vi vill!
Nu hoppas vi på en glad sol och helst inga moln! Å ingen vind!
- Släkt och vänner  kommer "hem"!
Tjofaderittan! Va jag ska umgås och  må gott!

Jag har lärt mej nåt den här veckan också!
Och som jag gärna sprider vidare!
- Att först gå på zonterapi och massage!
Och sen direkt "slänga sej iväg" på gammeldansträning!
Det blir liksom för mycket för kroppen!
Men nu vet jag det!

Zonterapi och massage är fantastiskt!
Gammeldans är bland det roligaste jag gör just nu!
Nästa gång jag går på massage och zonterapi, ska jag göra det dagen EFTER gammeldansträningen!
Min vän Carin gav mej lite ovett, med all rätt, efter förra inlägget!
Hon skrev:
-" Du vet väl att man ska ta det lugnt med kroppen efter såna där behandlingar....och dricka mycket vatten....."
-Det visste jag förstås inte! Men nu vet jag! Och skall följa detta strikt nästa gång jag går på zonterapi och massage...
Tack kompis!

Igår var jag på en lugnare tillställning men med härlig musik! Jag var på Dragspelsklubbens årsmöte. Jag är revisor i föreningen. I år är det Dragspelsklubbens trettioårsjubileum. Så mötet hölls på Hotell Hammarstrand. Med mat, med tävlingar och med ljuv musik.....Av klubben själv på dragspel (och trumpet). Och sen underhöll också Bertil och Susanne! Bertil, fenomenal på gitarren...Och Susanne, en av de finaste och duktigaste violinister jag nånsin hört! Det gick liksom ljuva rysningar i utefter ryggraden när hon spelade...Såå vackert!

Nä nu ska jag börja "räkna ned"....- snart fem dagar ledigt!!!!
skogsnuvan
2010-03-31 @ 08:29:26
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Lät som ett trevligt årsmöte. Mycket trevligare än dom tråkiga möten jag var på förra veckan.

Nu väntar en härligt påsk och jag hoppas att ni dyker upp i Fisksjön. Påskafton befinner vi oss nog nere vid bastun och grillar korv och umgås hela dagen och förhoppningsvis sitter i solen och gosar oss. Kom ni också om ni är i närheten. Annars ses vi på pimpeltävlingen på fredag.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0