Antalet växer...

......alltså anmälda till buggkursen! Nu är vi över 70 st!!!  Hur kul som helst!

På torsdag kör vi igång på Höggården i Höglunda. Innan dess kanske antalet anmälda dessutom ökat ännu mer!
Nästa gång när vi egentligen skall vara på Vildhussen så får vi byta lokal. Vi får inte plats  på Vildhussen nu när vi är 70 st eller fler!!!! Ett angenämt problem må jag säja. Men vi har flera alternativ så det kommer att lösa sej. Kul är det iallafall!!!
När vi började planera buggkursen, jag och Örjan kunde vi inte i vår vildaste fantasi tro att intresset skulle bli så här stort!

Kan det vara början på nåt nytt?

I helgen var vi mest hemma och grejade. Lite ommöblering bl a. Kökssoffan har fått flytta ett rum och är nu en allrumssoffa för ett tag. Vapenskåpet har fått flytta från tvättstugan till klädkammaren och ett skåp från sovrummet gjorde sej ypperligt bra i badrummet. Kul med lite förändring ibland. 
Ulf och jag har lagat lite extra smarrig mat. Nu ser ju Ulf till att jag får smarrig mat varenda dag  men i helgen blev det som sagt extra smarrig. I fredags slank det ner musselsoppa och friterade vårrullar med nässelfyllning! MMmm!
I
Så här nöjd är man ju då när man ska inmundiga den goda fredagsmiddan! SKÅL!

I lördags gjorde vi en paus i grejandet och for på höstmarknaden till "Hammarstrand Syd". Det är  det nya namnet på området runt Time och Hammarstrands bil&däck. Fyndigt!

Vi köpte allehanda grönsaker av Rögrinna och Ann-Catrin. Paulin och Malin sålde ost åt Åsberget, så då köpte vi förstås lite smaskiga smakrika ostar. Vad säjs om: "Rosa från Revsund", "Blå Astrid" och "Greve Dracula"....Ostar med "stuns" i! Mums!



Åsså en strömmingsmacka av Ingrid var ju given!

I lördagskväll lagade vi till en god rätt på urbenad rådjurssadel. Då hade vi bjudit hem vår vän Ove och hans dotter Anna. Så förutom god mat så blev det gott sällskap.
Åsså  slog vi till med efterrätt,  en fräsch favorit, "Hallondessert med krämig topp":


Söndag blev fortsatt grejardag...utan uppehåll. Ända till eftermiddan. Då bestämde vi att vi grejat klart...för den här helgen. Då for vi till Daniel och Malin och åt taco-middag!

Ja, en smaskig grejarhelg är vad vi har haft! Jag gillar såna!

På tal om smarrig mat som jag skrev om här ovan,  Ikväll när jag kom hem hade Ulf lagat paltbröd med fläsk och vitsås. Hujedamej så gott!  (Det är Vanja och Kicki som bakat paltbrödet).

Ikväll har jag också beställt varsin biljett åt Paulin och mej till Beatlesgalan som är i Östersund den 15 oktober.
Det ser vi fram emot.... She loves you..yeah, yeah yeah...mmmmm!
skogsnuvan
2008-09-30 @ 08:14:54

Hur gick det för Paulin? Jag fick inte in trean. Kära nån så många som anmält sig. Man blir alldeles paff. Inte i min vildaste fantasi kan man föreställa sig något sådant. Kul




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0