Spara känslan av sommaren.....

 
 ...Hösten är ju här, om än i början....men en liten bit av sommaren biter sej fortfarande fast!
Härligt!
 
Så här fina var petunierna i mörkret  en kväll i veckan:
 
Såg idag att fler blommor är på gång på denna solrosstam, som kom till av ett fågelfrö:
 
 
 
Ulf for till Risåsen igår för en älgjaktshelg. Jag har inte så mycket planerat, men det finns hur mycket som helst att pyssla med på Vikbäcken så här på höstkanten!
 
Jag hämtade några rödbetor i landet, tog några av de mindre  och kokade till de var mjuka.
skalade dem, skar dem i skivor, gjorde ett citron/basilikasmör till!
Å Herregud vilken smarrig förrätt det blev!
 
 
 
Tittade på Idol igår och blir glad över alla talanger vi har i vårt land!
Imorse var det så fint septemberväder! En svag höstsol, ljummet i luften och vinden som skulle öka på under dagen hade inte hunnit komma! Så jag gick ut och pysslade på gården! Betty och jag tog en promenad och efter lite sen frukost for jag till Krovåg och hälsade på min vän Britt-Inger! Hon har sitt fritidshus där! En trivsam stund med mycket surr hade vi!
På hemvägen stannade jag till vid Pizzerian och köpte med mej en pizza till middag! Enkelt och gott när man är själv!
En kvällsprommis med Betty  fick det blii, vinden hade mojnat och det var verkligen en fin kväll!!
Sen kom ett facetimesamtal från Loui! Han ville visa att han tappat sin första tand!
Så nu är han ju lite storkille!!
 
Undrar vad jag ska hitta på imorron? Finns en del att göra, det får bli lite spontant imorron det!
 
Go´ lördagkväll till Er!
 
Anita
2020-09-21 @ 09:59:19
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Jo nog finns det mycket att göra ute nu i höstens tid när allt ska plockas in. Här blåser det ju så förbaskat så man kan inte vara ute lång stund innan man är blåfrusen. Tror att det är lite varmare idag.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0