Lisbet och jag.....

...Det är liksom aldrig tråkigt när Lisbet dyker på på Vikbäcken och stannar några dar!
 
Jag hämtade Lisbet vid bussen i måndags! 
Jag hade gjort en supergod Fisksoppa (utan recept), så det blev lite "man tager vad man haver" och jag har "rafsat" ned ingredienserna på papperm så jag tror nästan att jag ska lägga ut receptet på bloggen framöver, för den blev verkligen god!
Vi satt och surrade den kvällen, vi har alltid mycket att prata om!
Jag  skulle ju på jobbet på tisdagmorron, så vi fick ju ge oss till slut!
 
På tisdagen var det dags att hämta beställda varor på Reko-ringen!
(Reko-ring är ett sätta för konsumenter och producenter att mötas utan mellanhänder).
 
Jag hade beställt sallad och polkabetor av Rögrinna, morötter av Svartmon, och hallon/lakritsmarmelad av Siljemyra!
Reko-ringen är toppen! Både för oss som handlar och för dem som säljer!
 
Vi hann också med att åka till Kyrkogården en sväng, det var så fint väder då i tisdagskväll!
Vi for upp till fotbollsplanen och kikade på Loui som var där på fotbollsträning!
Vi stannade till på Klövervägen och kramade om Melissa, William och lilla Nova!
 
Innan vi drog upp till Hotell hammarstrand för kvällens middag!
Som vanligt så god mat och den trevliga miljön gör att man njuter hela måltiden och även efteråt!

 
 
Vips hade kvällen gått!
Men inte kunde vi gå lägga oss när vi kom hem inte!
Nä! Vi satt och tittade på ett större  antal gamla foton, som Lisbet tagit med sej!
Med läsglasögon och förstoringsglaset så missade vi inga detaljer!
 
Det finns så mycket att fundera över när man tittar på gamla foton,
man önskar att man visste mer, att man fått reda på mer, men otroligt intressant är det:
 
Upp på jobbet på onsdag och när jag jobbat klart så var vi på gång igen!
Dags igen för kyrkogården då Lisbet ville tända att ljus på graven. Det är så rogivande och fint på kyrkogården så dit far jag gärna!
Handlade lite på affärn inför torsdagens begivenheter, se styrde vi kosan mot Risåsen!
På vägen stannade vi vid bagarstugan i Krokvåg, då Lisbet ville kolla om det fanns nå Tunnbröd att köpa... men där var det inget idag!
Vidare uppöver för att stanna till hos Bojan och Ingemar!
De mådde bra och var pigga! Vi satt och pratade med Bojan en stund inna vi drog vidare till Jaktstugan på Risåsen!
Där vilade de på maten och mådde riktigt gott!
Jägarna som håller till på Risåsen har en blandad vecka, det är ju  en vecka som är fylld av både spännande dagar och avkopplande kvällar! Vilken skön kombination eller hur?
 
På torsdagen jobbade jag hemifrån fram till klockan tolv, sen hade jag tagit en ledig eftermiddag!
Vi hade bjudit hem Anita på tjejkväll med mat och prat!
För att vi skulle kunna sitta och äte länge och i lugn och ro medans vi pratade på, så hade jag förberett en bräda med allehanda gott att plocka på tallriken och mumsa i sej!
 
 
 
Vad trevligt vi hade! Att umgås med vänner  och få äta och prata och bara må gott! 
Det kan vi!! Och det gillar vi!!
 
 
 
 
 
Anita som bor i paradiset Fisksjön har en sprakande färgsymfoni av blommor runt om sej fortfarande fast hösten nalkas med stormsteg! Hon delade med sej av färgprakten hit till Vikbäcken!
Tack Anita för de fina blommorna!!!
 
 
Förutom vårt umgänge med varandra, så hann Lisbet ut och åka och träffa vänner och släkt runt om Hammarn! Ja det blev en välfylld vecka för Lisbet och för mej!
 
 
 
 
 
 
Anita
2020-09-12 @ 09:59:58
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Det var en härlig kväll och Lisbet är en härlig och underhållande tjej minsann. Både hon och du är så lätta att prata med och orden rullar kors och tvärs mellan oss och skratten likaså. Kram till er båda.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0