Helgen före älgjakten.....

......Det är en helg som är fylld med förberedelse!
Ulf lagar mat, packar och förbereder sej på olika sätt!
Det är en viktig vecka som väntar!
I år som är lite speciell, så har han lånat Paulins och Anders husvagn!
Det gäller att kunna hålla avstånd även under jakten!
Inte så dumt att sova för sej själv då!
Dessutom har han lite extra utrymme när småttingarna (dvs barnbarna) är med,
bättre sovutrymme och så....!
 
Igårkväll var Daniel, Malin, Melissa , William och lilla Nova hit på Vikbäcken och åt middag!
Vi hade gjort en smarrig marinerad rödbetsrätt till förrätt och Porterstek till vamrrätt. Hallonpaj med gula hallon till efterrätt! Så genomgående var det potatis och grönsaker från trädgårdslandet, älg från Risåsen, lingongelé från Kullstaskogen och hallon från buskarna uppe! Vi känner oss rika som har den här möjligheten! i vår närhet! Inga konstigheter i maten här inte!
 
Nova vill vara en stor tjej, och ha brorsan i knät! 😍
 
 
Det var en fin kväll igår, så när vi ätit upp hallonpajen, så ville Melissa plocka mera hallon.
Hon ville ha med sej Betty förstås, så Melissa, Betty, William, Malin, Ulf och jag gick upp i den fina septemberkvällen och fick ihop några deciliter gula hallon. Det är ju på "slutklämmen" så det mognar förstås inte lika mycket som det gör från början av hallonsäsongen, men vi vill ju ta tillvara det som är.
En fin och skön lördagkväll!
 
Ulf packade klart och for till skogs idag!
Förväntansfull och fokuserad på veckan som kommer!
 
Jag for och uppvaktade min kusin Berit som fyller år idag!
 
Sen blev det återvinningsstation, Coop, en promenad på kyrkogården för att kolla gravarna, till pizzerian och köpte med mej en pizza  hem (en tradition har det blivit när Ulf drar på älgjakt).
 
Jag är ju inte van numera att vara ensam, så jag blir liksom lite rastlös!!
Vad gör man då? Jo, jag tog och bakade matbrödsbullar, och gjorde en Fisksoppa, som ska vara till morrondagens middag! Jag blir ju inte ensam längre än till imorron eftermiddag, som tur är, för då kommer lilla moster Lisbet hit och ska vara här några dagar! Vi trivs i varandras sällskap och med Lisbet blir det aldrig tråkigt!
Vi pratar och hittar på nåt hela tiden! Veckan kommer att gå fort!
 
Förresten, ensam är jag ju inte nu heller! Betty finns ju vid Mattes sida, eller som just nu sovandes på mattes fötter:
 
 
 
Anita
2020-09-07 @ 09:20:21
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Ja nu åker det bilar i massor på lilla vägen och gå i skogen gör jag inte. Ska bli roligt att hälsa på din moster och dig i veckan. Vi hörs




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0