Fredagsmys!

Lisbet for med bussen mot Sundsvall igår morse!
 
För mej fortsatte det med allehanda händelser!
 
Efter jobbet for jag till Gevåg där det såldes pärer vid väganten! Charmigt och  äkta känns det och det är fina, stora pärer!
(Vi satte själva tio pärer i en pallkrage! Av dessa 10  har det blivit ca 250-300 fina pärer men inte fylls matkällaren av det, utan det behövs mer inför hösten).
 
Jag for på Coop och inhandlade chips och ostkrokar som jag for först till Klövervägen med, vet ju att de gillar chips och ostkrokar när helgen är här och det är dags för fredagsmys!
Samtidigt fick jag krama om Melissa, William och Nova! 
Melissa var på väg upp till Risåsen och jaktstugan där hon skulle sova över för att vara med på jakt och styckning på lördagen! Jag passade på att lämna av ett par påsar pärer också till Klövervägen!
Det verkar vara gott om pärer i år! 
 
En sväng hem till Betty, för sen var jag bjuden på fredagsmiddag (läs mys) till Ragunda!
Hade med mej pärer, chips och ostkrokar dit också,  och det var ju "mitt i prick" där också!
 
Vad är fredagsmys? Till 99 % så är det förstås Tacomiddag!
Och det blev jag bjuden på , på Ragunda!
Gott som bara den och att sitta mittemellan Juno och Loui får hjärtat att värmas extra!
 
 
 
 
Att starta helgen med att träffa alla fem barnbarnen ger mej den bästa tänkbara känslan!
Jag känner mej rik som har den här förmånen!
Ett hjärta som svämmar över av kärlek och att jag får träffa dem så gott som hur ofta jag vill!
 
Nu är det lördag!
Som startat lugnt med lite travkoll och sällskap av en kärvänlig Betty!
Idag kommer jägarn i huset hem med en köttlott!
Daniel sköt en kokviga i måndags, lagomt att paketera så här i början av jaktsäsongen!
 
Juno ska komma och sova över! Mysigt!
 
Vi ska väl skörda lite mer i helgen, få se om Ulfs rygg tillåter en lingonplockningssväng!
Skönt att kunna göra lite som man känner för!
Inget mer  planerat !
 
Ha en fin helg alla!
 
 
 
 
 
 
 
Anita
2020-09-12 @ 15:58:04
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Att ha alla sina barnbarn så nära måste ju vara en gåva minsann och nu hoppas jag att du får en fin helg och hittar lite lingon




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0