Hösten rullar på......

....Jag tycker att varit en fin höst!
September och oktober har gått fort...som vanligt!
Som vanligt tror man att höstmånaderna ska gå lite långsammare, att man ska hinna mycket, åsså blir det inte så!
 
Förutom jobbet som tar sin beskärda del, så rullar hösten på här på Vikbäcken!
 
Lille Stisse som är en mycket klok, kärvänlig och energisk liten katt har vi tyvärr fått behandla sen han kom till oss på Vikbäcken!  Jag har haft tät kontakt med veterinär och vi är inte säker ännu på att de svårbehandlade utslagen och såren som eventuellt är medfödda, kommer att läka!
Vi kämpar på med det!
 
 
Han har sin gen mys-stil, Stisse!💞
 
Det finns spännande saker därute....
 
 
 
Melissa har varit här och sovit över, Juno och Loui har varit här och sovit över varsin natt! Vi är glada att vi får vara nära våra barnbarn på det sättet! Vi mår verkligen gott då!!
 
Å Stisse mår extra gott i Melissas famn!
 
Två busisar hos mormor!
 
Stisse vill va me Loui!
 
 
Paulin kom också kom hem på lunch en dag!
(💖Mina fina "stora" flickor 💖)
 
Jag gillar Melissa  säjer Stisse!!
 
Morronmys på Vikbäcken!
 
 
Vi fortsätter att ta igen och göra nåt av de grönsaker som vi har haft i växthus och land.
Av de sista tomaterna gjorde vi  ketchup! Det var premiär! Och herregud vad gott det blev!
 
 
 
Jägarn på Vikbäcken kom hem med älgkött från Risåsen och tänk vad man känner sej rik när man får stoppa in allehanda köttbitar fint pakerade i frysen.
 
 
Förra fredagen hade jag en toppenkväll med mina arbetskamrater! Martin har fyllt 30! Och vi  arbetskamrater överraskade honom med en kväll på Färjestan! Vi åt jättegott, det var tävlingar som förgyllde kvällen och vi arbetskamrater fick chansen att umgås utanför jobbet! Prata om annat än jobb och bara  ha så himla trevligt!
 
Grattis Martin!
 
Tävlingarna var inte riktigt vad man trodde, med de "kryptiska rubrikerna,  men så himla kul!!!
Och..... de pågick hela kvällen!
 
 
"Tjifen " Göran höll ett kort tal!😃
 
 
En fin medalj fick han, Martin! För förnämligt genomförda tävlingar under kvällen.....
 
Jag fick en choklad med en förnämlig text:
 
PS! Vill Ni äta riktigt gott, i fin, ombonad miljö och med suverän service, då ska Ni göra det på Färjestan! Ett fint litet ställe som ligger utanför Stugun!
 
Jag har varit ute på en supertrevlig AW-kväll med en arbetskamrat! Vi känner att det är så skönt att bara sitta och bli serverad god mat....(vad säjs om Filé mignon black and white, en onsdagkväll...?) och vin!  Vi kan sitta och prata hur länge som helst! Hassan på Kaffestugan brukar på skoj sticka åt oss nycklarna då han ser att vi inte är "klara" när det är dags för stängning! 😃
 
 
 
På tal om god mat! Ulf och jag gillar ju att laga till och greja god mat tillsammans! Vi har samma smak dessutom! Att förgylla både helg och vardag! Att duka fint! Att sitta en stund och prata om dagen som varit, det gör oss innerligt gott ! När vi har möjligheten till det, så gör vi det!
 
 Japansk gryta med stek ris:
 
 Wienerscnitzel på kalinnanlår:
 
 
 Lammfärsspett kryddad med marrockansk krydda, tändstickspotatis och mango chutneysås:
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0