Höstkänsla....

.....på Vikbäcken!
....Fast det är ju riktigt varmt i luften fortfarande och de allra flesta  blommorna i krukorna runt bron är fortfarande  fina och färggranna!
 
 
 
Höstkänslan beror nog mest på att Ulf och Betty for till Risåsen förut idag! Och älgjakten är ju nåt som förknippas med hösten! Likaså mörkret, som är tydligt om nåt på Vikbäcken! Vi har olika sorters belysningar runt vårt hus!  Som tur är! Men nog saknar jag gatlysen i vår by! Det skulle ju vara nåt det!
 
Efter lite småstök i köket så har jag placerat min fredagsrumpa i fåtöljen framför tvn!
Jag längtar efter Ulf, det ska jag inte "sticka under stolen med".  Att dela fredagskvällarna med Ulf är det bästa jag vet! Då kan man  prata om att helglugnet infinner sej!
Nu gör jag det bästa av tillvaron och ska verkligen inte klaga! Med lite chips och  ett glas rött vin infinner sej  faktiskt helglugnet för mej ikväll! Jag har spelat veckans jobb-V75! Och lever nu på det hoppet att vi imorron äntligen ska lyckas! Tvn är på men jag sitter med lurarna i öronen och lyssnar på favoritlåtarna på Spotify! Njutbart och avkopplande så det förslår! Minnen poppar upp och nostalgin  blir  så påtaglig....
 
 
 
Träffen som planerades med min vän Britt-Inger imorron, skall vi skjuta på lite då "det blev lite emellan" för henne, så skönt att veta att det är fler än jag som "får lite emellan"!  Så snart vi kan ska vi ses! Jag ser fram en träff med min fina vän!
Det blir nog  lite göromål i hemmet för mej imorron istället! Å det behövs kan jag säja! Det verkar ska regna från morronen , men blir det fint sen på dan kan det kanske  bli en skön höstpromenad ! Det blir ljuvligt! 
 
Igårkväll blev det full fart på Vikbäcken!
Ulf kom och hämtade mej på jobbet och då kom han med lill-bubblan! Mysigt! En sväng på Klövervägen blev det och Melissa ville förstås följa med hem på Vikbäcken! Vi skulle hämta Juno och Loui på dagis och förskola och glädjen fann inga gränser när vi kom med bubblan, och att dessutom idolen Melissa var med! 
Väl hemma på Vikbäcken så skulle det lagas makaroner och köttfärssås och äppelpaj med hemgjord vaniljvisp! Paulin dök upp och vi hjälptes alla åt ! Stora som små! Livet på Vikbäcken kan ju inte vara bättre en vardagstorsdag än med barn, barnbarn, stök med mat och lek och glädje! Anders kom! Lite senare kom Daniel och William!
Mamma/Farmor/Mormor Ann njuter av tillvaron!
 
Melissa som till stor del fixade äppelpajen mumsade på den samma !
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0