När juldagsmorgon glimmar....

Med något kyliga -15 grader så var det precis så!
Det glimmade och gnistrade ute!
Ulf for ut på traditionell Rådjursjakt på Juldagsmorronen!
 
Det är nåt alldeles speciellt fantastiskt med just Juldagsmorron!
För mej som är ensam allena och det är så lugnt, så lugnt!
Jag småplockar lite först.......
Sen...sen, bossar jag ned mej framför tvn och tittar på Nalle Puhs jul!
Tänk det har jag gjort i många år nu! Just Nalle Puh har det blivit!
Så det kan ju verkligen kalla tradition!
Under helgerna  ska jag  kika på en del av mina  gamla Disney-filmerförresten!!  De ger ro kan jag lova!!
 
Jag mumsade på lite julmat, ringde några samtal....
Så fort jag går förbi granen så blir jag varm inombords!
Det här är livet liksom!!!
 
 
 
 
 
Ulf kom hem från en lyckad jaktdag! Hanna hade skjutit ett Rådjur! Duktig tjej! Och intresserad!
Det blev en vilsam eftermiddag! Ulf somnade i soffan och jag tog det  bara lugnt !
 
Härligt utvilad for vi ned till Klövervägen, till Melissa, William, Daniel och Malin!
Där var Oppa och Henke och vi blev bjuden på julbuff´e med helstekt kalkon! Gott värre!
 
Det tändes tomtebloss .......
 
 
och vi hade julklappsutdelning... ....
 
 
 
 
Fina användbara klappar ...igen....!
 
 
 
Vi åt julkakor, julgodis, drack glögg och sen blev det årets jul-sällskapspel.... 
 
Nu Mina vänner , med förhoppning att Ni inte blir alltför rädda, såbjuder jag här en på en bild på mej själv, 
Jag säjer bara:....SPEAK OUT:
 
 
Tack Melissa och William och Daniel och Malin , för en fin och kul Juldagskväll!!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0