Påsken ger hopp!!

Vi firar Påsken genom Jesus korsfästelse och uppståndelse!!
 
- För mej betyder det  att Påsken ger hoppet!
 
- Vi i nutiden  känner glädje  i Påsken genom ljuset och umgänge!!
 
Så min filosofi är att vi i min familj och bland mina vänner ska känna att vi kan  vara så oändligt glada och tacksamma att vi får vara tillsammans!
 
Det kan vara genom att vi äter god mat tillsamamns, vi leker, vi fiskar eller bara känner glädjen och tacksamheten!
 
Här är 12 saker som vi verkligen ska komma ihåg:
 
1. Man kan inte ändra på det förflutna.
2. Åsikter definierar inte verkligheten.
3. Allas livshistoria är olika!
4. Saker blir bättre med tiden.
5. Förutfattade meningar säjer mycket om någons karaktär.
6. Att överanalysera kommer bara att göra Dej ledsen.
7. Vägen till lycka finns inom Dej.
8. Positiva tankar leder till positiva saker.
9. Leenden smittar.
10. Vänlighet kostar ingenting.
11. Du misslyckas bara om Du ger upp.
12. Som man bäddar får man ligga.
 
Det är ju egentligen ganska enkelt eller hur?
 
Må så gott alla! Solen skiner i Annandagpåskkvällen och Våren är på väg!!!
 
Skogsnuvan
2017-04-19 @ 15:10:03
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Njaaaaa, så enkelt är det väl inte.

Ann
2017-04-22 @ 09:22:09
URL: http://dansann.blogg.se

Hej min vän! Jag tror i mitt enfald att motsatsen är mycket, mycket svårare! Och om man läser dessa punkter så känns de verkligen som ett enkelt sätt att tänka! Och ett riktigt "Aha"...! Kram och må gott !




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0