En söndag om våren!

Här ligger jag! Det är arla söndagmorron! Ulf sover så gott bredvid, han t om snarkar lite!
 
Tankarna virvlar! De senaste händelserna som fått oss att förstå....att vi är inte skyddade! Det har vi väl förstått innan också, men nu blev det så påtagligt! Och tankarna finns hos de drabbade !
Hur ska vi kunna värja oss??
Vi får inte räds!
Det är gott att få läsa uppmaningarna! Att vi får inte låta detta ta över!!
Vi ska leva vårt fria liv, vi i Sverige!
Sammanhållningen blir förstås nånting alldeles extra!
Vi får inte ta nåt förgivet!
Men vi lever här och nu!
Vi ska finnas för varandra!
Vi ska värna om varandra!
 
Mina tankar virvlar till annat som också upptar mej inifrån och ut! Vad lite man vet!
Jag får inte ihop det!
...................
 
Tillbaka till livet på Vikbäcken!!
I fredags kom en go liten tjej och hämtade Mormor efter arbetsdan slut! Vi for och handlade lite, sen for vi hem på Vikbäcken och inväntade lillebror!
Juno och Loui skulle sova hos oss från fredag till lördag, då Paulin och Anders skulle fara på en välbehövlig tripp till kompisar i Fisksjön över natten!
 
Två små snusande barnbarn emellan oss i sängen ger en sån tillfredsställelse i hjärtat så det går liksom inte att beskriva! 
Dessutom for vi på lördagen upp till Överammer och förgyllde farmor Bojans och farfar Ingemars dag! Där var det som vanligt gofika och det förgyllde  småttingarnas dag...Härligt! Och spontant!
När Paulin och Anders kommit hem så for vi dit och firade Anders! Som fyllde år! Vi firade och fikade!  
Åsså bjöd vi hem hela familjen på lite födelsedagsmiddag på Vikbäcken!
En god röra med rökt kött och nybakat hårt tunnbröd först! sen hade Ulf stekt  perfekta biffar av ryggbiff och till det friterad pommes frites och kryddsmör! Mums!
Paulin bjöd på en läskande drink efter maten, vi hade ju fikat hela dan, så nån efterrätt fanns inte i tanken!
 
Idag ska vi fara till Melissa och William, de längtar jag efter ordentligt nu, som inte träffat dem på hela den fulltecknade veckan!
 
Tankarna virvlar fortfarande!
 
 
- Och jag är så oerhört ödmjuk över att jag får vara nära mina barnbarn! De är verkligen "Livets efterrätt"!
De lär oss så mycket genom att vara!!! Deras syn på livet! Deras spontana sätt, Deras naturliga kärlek och sättet att visa den på!
- Jag är också så ödmjuk över att jag har mina barn, min familj som är  tryggheten i livet! Som gör mej lycklig att vara här och nu!
- Min vänner som ger mej, skrattet, och pålitligheten!
 
Vad är väl damm i hörnen, en stökig vårtomt, begagnade möbler?
När man får vara tillsammans! 
 
 
Så här blir tankarna och känslorna en söndagmorron i April!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0