Nu går det undan....!

Och ingen är gladare än jag att jag tillfriskande så fort!
 
Helgen fylldes med alla 4 generationerna!
Och vädret var strålande!
 
Jag hämtade min lilla mamma på lördagförmiddag och så for vi till Krokvåg och lyssnade på Källarbandet som spelade i EFS-kapellet! Det var många, många av alla de som var där, som kom fram till lilla mamma och hejade på henne! Och hon sken som en sol! Det allra roligaste för henne var förstås att hennes ungdomskamrat Dagmar först var hos henne på Nyviksvägen och sen även hon, for till Krokvåg!
Källarbandet med duktiga Inger Runsten som leder gruppen "i spetsen", levererade! Det var allsång  och vi sjöng med och hade trevligt! Fika och lotterier som sej bör vart som pricken över iet!
 
Min forna arbetskamrat och en av de goaste jag känner, Judit är den som varit med längst i Källarbandet!
Hon har varit med från starten, (på den tiden som jag också var med i Källarbandet!)
Hon är en trummis som lever sej in i spelandet! Och ser så nöjd ut, där bakom trummorna!!
 
 
När jag kom hem på eftermiddan, så hade småtrollen Juno och Loui kommit! De skulle vara hos mormor och morfar tills på söndan och det var första gången lille Loui låg "borta utan mamma"!
 
Juno och  jag for och köpte lördagsgodis på eftermiddan och så gjorde vi en sväng till Sonja då jag hade ett litet ärende till henne!
 
Som vanligt när vi har barnbarnen på besök så blev det tidigt i säng! 
Vips var det söndagmorronen och första natten för Loui utan mamma gick hur bra som helst! Han gillar mormor och morfar! Det känner vi!
 
Morsdag!  Å fortsatt finväder med sol och värme! Så vi packade in barnbarn och en fin blomma och for till farmor Bojan och farfar Ingemar!
De blir som vanligt så glad att träffa de små!
Gofika med tårta, åsså vill Juno gå till lekparken med mormor och farmor Bojan!
Jan och Marianne dök upp en stund, som alltid kul att träffa dom!
 
När vi kom hem på eftermiddan var det dags att hämta momme för lite Morsdagsfirande med henne och bingolotto förstås!  Vi åt pizza från Kaffestugan, dagen till ära! Snart hade barn och barnbarn kommit för att fira Mor på Morsdagen!
 
Tack mina älskade barn  och barnbarn för att vi är varandra så nära, Ni är verkligen mina bästa vänner och kärleken är oändlig!
 
En fin blomma, ett vackert halsband från Snö och en kylbag som går att packa i resväskan på resan!
 
En helg med nära och kära, hela tiden! Det går fort när man mår gott!
 
Vardagsveckan har startat och den är hektisk och händelserik!
 
Fick avboka mötet igår, måndag, då jag bara måste ned med mina fröer i jorden! Det var ett alldeles ypperligt väder för att påta i jorden! Å nu är det gjort!
Idag ringde Lena och hade fått ett återbud, så snabbt hamnade jag hos frissan, skönt att hinna det före vår resa!
Efter jobbet var det raka spåret till Coop för Butiksrådsmöte!
Det var dessutom meningen att vi ikväll skulle vara barnvakt hos Melissa och William en stund då Malin skulle på ett möte! Men då lill-William hade hög feber och kräkts igår, så kände vi att vi inte kunde fara dit! Vi törs inte utsätta oss för att bli smittade av nåt, nu när det är så nära! Nu må vi bara hålla oss helfriska!
 
Imorron far jag på Vindparksinvigning till Ögonfägnaden, direkt efter jobbet! Har egentligen inte tid, men det gäller att passa på! Det går buss från Hammarn, och däruppe i vackra Ögonfägnaden är det förtäring, Lars T Johansson är konfrencier, det är varietéunderhållning och inte minst dans till Black Jack! Ni förstår ju att man vill ta chansen!
 
Men sen mina vänner! Ska jag hålla mej hemma på kvällarna, packa, checka av att vi har allt i ordning inför resan och den efterlängtade semestern! 
Paulin ska hjälpa mej att måla naglar och ladda ned  ljudböckerna på telefonen!
Instruktioner ska lämnas då de kommer att vara här ofta och fixa hundar, blom- och plantvattning och lite annat!
 
Vi vill hinna träffa våra barnbarn innan vi far också! Ja, det kommer nog att svischa till så är vi på väg!!!
 
Nu längtar vi verkligen!
TantGlad
2016-06-02 @ 19:31:33
URL: http://tantglad.bloggo.nu

Förstår ni längtar att resa iväg. Resor är ju alltid kul och spännande det.

Nämen så himla mysigt ni haft det. Finns det nåt bättre än umgås med nära och kära, det är kvalité liv det.

Vilken härlig trummis. Henne skulle jag vilja lyssna på.

Ha det gott nu, och påta i jorden gör jag med. Men kul är det.

Kramkram.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0