På Påskdagen uppstånden igen.....

....De första helgdagarna under Påsken var ingen höjdare för mej!
Mådde pyton med andra ord!
Ville ta hand om våra "Påsksläktingar och Påskvänner",  men orken fanns inte !
Det blev ett besök på hälsocentralen för provtagning på Skärtorsdagen, som resulterade i att det var en misstänkt virus och vila den enda medicinen!
Trodde i mitt enfald att jag skulle må bra åtminstone fram emot Påskafton och därmed handlades det ordentligt med ingredienser för tillagning av allehanda Påskmat! Matlusten var lika med noll sen några dagar tillbaka och därmed blotta tanken att tillaga Påskmat! Så var det med det!
 
Den finaste Påskkäringen vida omkring kom på skärtorsdagseftermiddagen och avslutade  sin runda hos farmor och farfar....
Det gjorde mej så jätte- jätteglad:
 
En funderande liten , mycket rar Påskkäring.....
 
 
 
 
På långfredagen dök en annan lite tös upp, Juno, och förgyllde Påsken för oss,
hon gillar att mysa på mornarna och hos farfar är det ingen undantag:
 
 
  ....Den "urusla orken", illamåendet och febern fanns kvar på Påskafton, så av den planerade Påskfesten med nära och kära med en dignande Påskbuffé och Påsktävlingar/lekar i det vackra påskvädret vart om intet!
Det blev en stilla kväll med Paulin, Anders och Juno!
 
...Och det mina vänner, det var nog medicinen för mej, för den natten sov jag bättre och mådde bättre än vad jag gjort de senaste  tre veckorna...!
Vaknade som en annan människa på Påskdagen!
En märklig ...OCH underbara känsla!
 
Den dagen var vi dessutom bjuden på middag av Ola och Birgitta! Så jag kunde "vila mej i form" hela dagen!
 
Melissa sov över  hos oss och mysmorron "stod på schemat" på annandagsmorronen:
 
 
 
på Annandagens eftermiddag blev det en liten geocacherunda med Paulin, vi behövde kolla upp våra egna "övervintrade" cachar!  Jag blev så smått piggare och piggare!
 
En sån lugn Påsk kan jag inte påminna mej jag haft på jag vet inte när....
...Det kanske var precis vad jag behövde!
 
Och att  myset med barnbarnen är den  bästa medicinen, det förstår jag ju!
 
Vi fortsätter att ge valparna mycket tid! Ett par till är tingade och det kommer en och tittar ikväll!
Det har varit en rolig tid, men jag tror nog allt att det kommer att kännas både lite skönt och befriande när de börjar flytta till sina nya familjer!
Känslan att de kommer att få fina hussar och mattar dit de kommer är så obeskrivligt skön!
Dessutom stannar ju en liten "kicka" kvar hos oss!
 
Dessutom ska jag nu stärka mej med nyttig  föda, jag ska påbörja vårstädningen av tomten  och försöka hinna med lite  promenader framöver  ......
 
Med hopp om en fin, solig och varm vår!
 
- " JAG ÄR TILLBAKA "....!!!!!
 
 
 
 
 
Skogsnuvan
2014-04-26 @ 06:37:59
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Så trist att du blev sjuk men många har haft något liknande runt omkring oss också. Det är inget annat än vila som hjälper för sådana krämpor. Vi har inte hunnit till er och se på valparna men det blir väl bättre tid nu när alla har åkt hem till Skåne.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0