Glasspremiär och grillkvällar!!!

Den där första timmen på fredagseftermiddan, sen man gjort helg är så fantastisk skön tycker jag!
Då njuter jag verkligen, det är rent lite pirr i kroppen när man har helgledigheten framför sej!
I fredags pirrade det lite extra, då jag visste att helgen var 4 dagar lång!!!
Och utan någon större planering!
Vi hade bestämt oss för att vara ute så mycket som möjligt om vädret passade för det! 

Vi startade ledigheten med middag och promenad!
Det såg lite lurt ut på himlen, men det var varmt och vindstilla, så vi drog iväg uppöver!
Precis när vi skulle vända! Då kom den!!! Regnskuren som skulle följa oss ända hem!!!
Och en rejäl en!
Men den bet inte på mitt glada humör ska Ni veta!
Nej jag njöt fortfarande av att jag var precis i begynnelsen av min 4-dagars ledighet:


Sen vi fått av oss blötkläa och "slunkit in i nåt bekvämare" och torrare, så ringde Agneta och undrade om vi var hemma! De tänkte komma och  hälsa på och surra en stund! Så Herr och Fru Fredholm dök snart upp!
Med sej hade de en present till Ulf!
En kniv som Mats-Ove har tillverkat, alltifrån knivskaftet till knivfodralet!
Jag ska fota den och lägga in den här inom kort!
En sån kniv vill man visa omvärlden!
Efter en trevlig kväll och våra vänner åkt hem och vi gick och la oss, så fanns kniven i säkert förvar!
På Ulfs nattduksbord! Alldelels bredvid Ulf! Han var jätteglad och oerhört stolt över den fina presenten!

Lördagen var en delvis utedag! Vi tog chansen när det var uppehåll!
Vi tog ner våra kryptallar i slänten! Kryptallarna som inte längre kan tituleras kryptallar tycker jag!
Höga och breda och inte alls fina längre! Det blev öppet och fint i slänten, men det ena ger det andra , så nu vet jag vad som måste prioriteras framöver sommaren!

Grillpremiär! 
Grillade pilgrimsmusslor med aioli och babyspenat till förrätt!
Korvpotpurri med salsa och dressing blev en smarrig varmrätt med sting i!
   

Lördagskvällen avslutades med "Kvällen är Din"Tv-programmet som alltid leder till en tår i ögonvrån!
Den allkunnige Martin Stenmark är en härlig programledare , som klippt och skuren!

Söndagen startade med utestök igen!

En sväng på byn på eftermiddan för besöket på ÅVS:en  med plasten, papper och tomglasen!
Å tänk!  När vi åkte en sväng runt byn så träffade vi på Daniel, Malin och Melissa !
Då blev vi glassugen ....Så i solen  satt vi på Time och mumsade glass!

Hem och fixade dagens grillmiddag!
Det blev lite mer klassiskt! Grillspett, hasselbackspotatis och grillade grönsaker!
Funderade på sås till, och gjorde en egen  blandning!
Det som var kvar av aiolin blandade jag med kesella och riven Västerbottenost , lite salt och lite svartpeppar,
Mums  vad god den blev och passade ypperligt till det grillade!

Ulf och Momme spelade Bingolotto och jag passade på att känna mej lite nostalgisk när tvillingarna från Streaplers dörk upp på Bingolotto! 

I morse fyllde jag energin med Foppa, som intervjuades i morronprogrammet på Tv 4!
Vilken grabb! Säjer jag åter igen! En ödmjuk, jordnära Ö-vikskille som inte vill framhäva sej på nåt vis , trots sina framgångar genom åren! Å snart är han pappa !
Å vad jag tycker om Foppa!!!!
Med den nyfyllda energin så gick jag ut och krattade runt garaget och mitt planeringsbord!
Åsså fyllde jag på släpvagnen med allehanda skräp som ska lämnas på Sveriges renaste och  trevligaste ÅVC på onsdag!
Ulf höll på med gammelskänken som i sinom tid ska pryda vårt vardagsrum!
Då löven gärna ville virvla runt för att det började blåsa en aning så gick jag också över till slipningen av gammelskänken tillsammans med Ulf en stund!

Nu har vi ätit lunch och vilar lite på maten!
Jag är inne på andra halvlek av min 4 dagars ledighet!
Jag mår gott och tar det lugnt! Vi grejar lite i den takt vi vill och det är så skönt!
Ikväll far vi nog till Håsjö och firar in våren på deras Majbrasa! 

Jag hoppas att vädret är med oss imorron också!
Vi vill ju vara ute så mycket vi kan!!!! 
 

skogsnuvan
2012-05-01 @ 09:06:07
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Regn kan man väl stå ut med bara det inte är snö. Det är lite svårt med lövkrattningen när vinden tar i. För mig är alla dagar ganska lika nu helg som vardag men jag minns så skönt det var när det var fredagskväll och man hade några fria dagar framför sig.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0