Semesterdagarna rusar....

....Ja så känns det litegrann! Är nu inne på min allra sista semestervecka!
Vi försöker att utnyttja dagarna!
Vi hade en tanke att fara ut några dagar tillsammans den här veckan,  Ulf och jag! 
Men då vädret ser lite mer ostadigt ut, så bestämde vi oss för att ta en dag i taget och bestämma på morronen .."- Att idag gör vi det här"!

På tisdan for vi ut på "bär-rekartur"!  Dvs vi tog fyrhjulingen och drog iväg! I första hand var det hjortronkoll som vi tänkt oss. Vi såg hjortronblad, lite här och var, men inga hjortron....inga hjortron alls!
Betyder det att det inga hjortron finns i år?
Eller är det vi som kollat på fel ställen?
Däremot såg vi mycket, mycket hallonkart...Men de var små, så små, så det beror väl på, om de hinner växa till sej medans de mognar eller....
Vi passade på att stanna hos Anita i Fisksjön, där blev vi bjudna på saft och bullar. Sen drog vi vidare till Ulf och Lisa, där fick vi en kaffeslurk. En tur på fem mil blev det då på tisdan. Det är mysigt och kul att åka fyrhjuling....Man kommer liksom in på vägar och stigar som man inte gör annars!!!
När vi kom hem såg byxorna mina lite småprickig ut, av lera efter fyrhjulingsturen , så jag hädde in dem, med lite annat smått och gott i tvättmaskinen utan en tanke på vad som fanns i fickan.....
När vi igår morse gjorde oss iordning för den planerade Strömsundsturen så letade jag min mobil ...i förtvivlan...Jaaa, jag vet att jag är dålig på att hålla reda på mobilen, brukar liksom få "ringa på den"....Gjorde så även igår, mobilsvar direkt...började genast fundera, när hade jag mobilen senast? Jo i fickan på byxorna jag hade under fyrhjulingsturen!!! 
Exakt! Jag hade tvättat mobilen i tvättmaskinen!!!!! Inte kul!
Den telefonen är nu ett minne blott! En reservtelefon har nu räddat mej. Dessutom hade SIM-kortet klarat sej!! Hurra!!!

Den planerade Strömsundsresan handlar om att jag under försommaren vunnit en vinst på Jordemors keramik i Strömsund.  
Via facebook hamnade jag i gruppen Jordemors keramik. Som bl a marknadsför sej genom utlottning på Facebook!
Vid ett tillfälle hade jag skrivit en kommentar som Jordemor själv, dvs Åse Ehnberg fastnade för och då vann jag en fin liten ljuslykta i keramik. Jag ville förstås själv åka upp och hämta min vinst samtidigt som jag ville se butiken Jordemors keramik och verkstan där Åses alla fina alster växer fram!  Så med en fikakorg och solen skinande drog vi iväg, Ulf, mamma och jag, mot Flata!
En fikastund utefter Ammerån på väg mot Strömsund......

 

Dollarstore, en god lunch och sen lite shoppingvandring runt centrala Strömsund. En sväng in på turistbyrån för att heja på Anna var given. Sen sökte vi igen Jordemors keramik!
Vilket mysig butik, med verkstan alldeles bredvid. Åse , en alldeles förtäffligt trevligt keramiker, visade och förklarade för oss, hur hela "kedjan" gick till....drejning, torkning, bränning, målning!




Är Du i Strömsund , gå in på Jordemors keramik ! Är helt övertygad om att Du går ut med nåt keramikalster i din ägo!
Förutom min fina vinst så kunde jag  inte låta bli att köpa en "Upp och nedkruka" som ska hänga. När jag fixat till den så kommer det en bild här...
En väldigt speciell ampel var det! Det kan jag lova!!!

Sen bar det iväg hemåt! Jag skulle ju ladda för kvällen! Hällesjö med Mickeys!
Det kan jag ju inte missa! Med dansvännerna Eva och Britt drog jag iväg!
Oooh! Vilken galet kul kväll det blev!
Mickeys är hur bra som helst! Mias son, en liten femåring som blir en given rockstjärna i framtiden och  som gjorde gästframträdande,  vart en extra höjdpunkt. Våra bordskamrater för kvällen, Stockholmarna som var på Hällesjö för första gången och som vi bjöd på go-fika, var fascinerad av det vackra dansstället och ännu mer över att bli bjuden på kaffe och stut, med duk och ljus och trevligt paus-sällskap. Till vårt bord '"ramlade" det som vanligt in extra fikagäster...Vi har kul när vi dansar och lika kul under pausen, det är en sak som är säker. Vädret var varmt och skönt hela kvällen dessutom...Inget är som Hällesjö!!!

Ytterligare än semesterdag till ända...Effektiv och kul och trevlig!!!

Torsdagmorron!!! Vad hittar vi på idag då?
Ulf kom med förslag! Vi far till Sollefteå! Sagt och gjort!
Där har vi flanerat och strosat runt idag! Handlat lite, köpte thailändsk mat, som vi tog med oss och for ned till Ångermanälven, där vi satt i sommarvärmen, vid strandkanten och smaskade i oss.
På hemvägen for vi och grattade Janne som fyller år idag! Sen var det Valla som gällde! Melissa, Daniel och Malin har kommit hem från sin semestertripp till Stockholm.... Oj vad vi kände att vi längtat efter Melissa!!!

Imorronkväll kommer Paulin hem till Vikbäcken. På lördag blir vi ett gäng som ska äta Ulfs Hälleflundra från Norge! Mums!

Sen är min semester nästan slut! Vad tiden har rusat iväg...... 
anita brehlin
2010-07-30 @ 01:22:05

Tänk att du också kunde göra en sådan tabbe med mobilen. Jag tvättade Götes mobil i maskinen när jag var i Kina sist. Visst känner man sig som en idiot när man gör sånt.

Liliann
2010-08-01 @ 13:04:49
URL: http://livetefantastiskt.bloggagratis.se

Dagar som inte är så välplanerade blir oftast de bästa

Vi har en vecka kvar på semstern och tänker göra precis som ni...ta en dag i taget...

Må Väl

Liliann




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0