Rögrinna gård!

Idag är det Skördefest på Rögrinna!
 
Jag som påbörjat städning av skafferiskåpen och kylskåpet behövde ett avbrott!
Då Ola också skulle dit så bestämde vi oss för att göra sällskap!
 
Där fanns det lite av varje! Äppelmust från Gevåg, tunnbröd från Kånkback, honung från Trefoten, ost från Åsberget och en hel del mera!
Vilken fest! Och så mycket gott ! Och så mycket folk!
De hade en specialpytt för den lunchsugne, det fanns fika för den fikasugne och det mesta att välja på för oss alla som var där !
 
Allt ser ju så inbjudande gott ut!
 
Jag som har "vägen förbi", har ju handlat grönsaker några gånger under hösten, såsom gröna och lila bönor, broccoli, blomkål, vitlök, , vitbetor, gulbetor, polkabetor m m, så den här gången blev det Röd spetskål,  romanescokål , broccoli och gulbetor! Så fina grönsaker!
 
 
 
Nu finns det ordentligt med grönsaker på Vikbäcken, både inköpt på Rögrinna, samt det vi själva har skördat!
Hösten känns trygg! Älgkött och grönsaker - Check!
 
 
 
 
skogsnuvan
2018-09-17 @ 16:30:40
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Skit att jag missade det. Nästa söndag är det marknad i västanede så jag får väl försöka få lite gott därifrån




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0