Höstvecka!

Hur mycket rymmer inte en höstvecka?
Av blandad karaktär!!
 
Ulf som bott i jaktstugan  under förra  helgen kom hem under söndageftermiddan!
 
Lilla Melissa kom till oss förra söndagkväll och skulle spela Bingolotto med oss och äta Köttsoppa!
Vi vann ingenting men vi hade en riktigt myskväll och naturligtvis ville Melissa sova över hos Farmor och farfar!
 
Fritrad ost med varm hjortronsylt och hallonsylt sitter aldrig fel till efterrätt när det är Bingolotto tycker jag:
 
 
På måndagkväll var det dags för fotvård på lilla Mor på Nyviksvägen! Hon var på ett strålande humör och vi hade en härlig stund då hon njöt av att få fötterna fixade och naglarna på händerna vackert målade! Vi kunde åka därifrån med värme i hjärtat och en skön tillfredsställelse att det var så bra som det kunde bli!
 
På tisdagen var det stadsresa genom jobbet för mej! Vi var till Lantmäteriets nya lokaler och fick information och en rundvandring i deras lokaler! Thomas och jag hade fått tid på Synoptik på eftermiddagen för utprovning av nya terminalglasögon att ha på jobbet! Skönt när man hinner med det!!En intressant dag var det!  
 
En god middag var förberedd när jag kom hem,  med grönsaker skördade i vårt land och växthus som  prydde matbordet:
 
 
På onsdagen for Ulf till skogs med Betty och kom hem med en ordentlig laddning rödgul trumpetsvamp, mums!
 
 
...Och efter jobbet for Ulf och jag och hämtade Juno och Loui på respektive fritis och dagis! Ulf hade förberett goda rullader så när Paulin och Anders dök upp åt vi gorgonzolafyllda älgrullader, så det "stod ut ur örona!" Så gott!
 
En sen kvällstur blev det för Ulf och mej, uppå ett av våra berg i närheten! Vilken utsikt! Vi bor så fantastiskt vackert! Det är en sak som är säker:
 
 
 
Sen kom en sån där dag som man hoppas aldrig ska upplevas! En tragisk lastbilsolycka och en grannkille finns inte mer! Dagen fylldes med sorg och tankar och vi förstår mer än nånsin vikten att  det gäller att leva i nuet! Att ta hand om varandra och glädjas åt vår tid nu....Mina tankar har funnits hos Marcus närmaste familj, hans mamma coh pappa den mesta tiden nu!
 
Paulin som varit sjuk en längre tid under hösten,blev sämre och fick tid på Hälsocentralen på torsdagen! Jag skjutsade henne dit och det var som väntat, en rejäl halsfluss som krävde antibiotika! Nu hoppas jag verkligen att antibiotikan "jagar bort" de envisa bakterierna och att Paulin får orken tillbaka då både studier och jobb pockar på! 
 
Torsdagkvällen var planerad, det var dags för älgköttsputsarkväll!
Vi får pratade och putsade kött i lugn och ro Ulf och jag ! Vi tog oss en öl och det är en behaglig stund när vi håller på med köttet! Den här torsdagkvällen pratade vi mest om dagens tragiska olycka och vi kände mer än vanligt vilken lycka det är att ha varandra, att ha barnen nära, att träffas ofta! ! Det var fina köttbitar som vanligt i vår lott,  och som vanligt när man paketerar tänker man på vad många  fina middagar vi har framför oss!
 
Vips var det fredag!!! Vi gjorde oss en sväng till Klövervägen och va en stund med Melissa, William och Nova!
 
 
 
William ville komma och sova över hos farmor och farfar  från lördag till söndag så det gjorde vi en high five på! 
Ulf och jag lagade till en god fredagsfiskrätt på Röding med fenomenala tillbehör! Det är njutning att det är helg:
 
 
Betty ville pussas med Husse....
Han var "måttligt" pussugen......
 
 
 
 
 
 
Lördagen började med att Ulf for till älgskogen och jag passade på med lite småfix här hemma! Det blev lite gardinbyten och sånt! På förmiddan hade jag bestämt att jag skulle fara till min fina vän Britt-Inger! Det var så länge sen vi sågs och vi  fick nu chansen att sitta och prata, och  med riktiga vänner så känns det så naturligt! Man liksom fortsätter där man slutade förra gången! Det är så lätt, så lätt att umgås!
Jag hann bara hem så var Ulf och William i antågande! Det är verkligen en härlig  känsla som är svår att beskriva, när barnbarnen vill komma till oss och sova över...Kärleken inom mej svämmar över!
 
Idag är det söndag igen! Ulf for till älgskogen och William och farmor hade sovmorron! Vi klev upp, och byggde Lego, William målade lite i målarboken och efter frukosten så for vi, William och jag, efter att ha bestämt med både Paulin, Anders, Juno och Loui samt Daniel, Malin, Melissa och Nova, till Svedja Gård i Gevåg på "Skördefest Jämtland Härjedalen", arrangerad av LRF! Där kunde vi titta till kor och kalvar i Ladugården,  lära oss hur Robotmjölkning gick till.  Det var hoppborg och ansiktsmålning och en hel del till! 
 
 
 
Efter korv på Time fick jag med mej tre goungar, Loui, Juno och William, hem till Vikbäcken!
 
 
 
När Ulf kom hem från älgskogen for vi hem med de små och gjorde en tur till Nyviksvägen! Hade fått ett telefonsamtal därifrån tidigare idag, då det förmodligen varit ett blodtrycksfall eller en "tia"för lilla mor!  När vi kom dit var det iallafall frid och fröjd! Hon kom nog inte ihåg vad som hänt  utan var nöjd när vi kom! Tack och lov! Vi kunde fara därifrån med lugn i hjärtat!
 
Då for vi och hämtade Melissa som skulle komma till oss och spela Bingolotto och sova över!
Vi lagade mat, spelade Bingolotto, Melissa tog ett bad och nu ligger vi i sängen och myser och tittar på Kockarnas kamp!
 
Melissa i badet!
 
Betty vill spela Bingolotto med Matte!
 
 
Vi har dessutom följt Idol på tvn hela veckan! Vilka musiker som kommer fram år från år! I år tror jag mest på William, vilken stjärna, fantastiskt sångare med fötterna på jorden och glimten i ögat...Och endast  nyligen fyllda 16 år!!! WOW säjer jag bara!!!
 
En vecka som fylldes med både det ena och det andra är nu över!
När jag ser fram emot nästa vecka, så ser jag en vecka som också redan är planerad till viss del och förstår att den kommer att fyllas på med allt möjligt innan den är över ........
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0