Oktoberlördag.....

....och helt plötsligt är det minusgrader....Brrr...!!! Nu är det liksom ingen återvändo! 
 
Jag som är den evige optimisten har ju trott att "bara hösten kommer", så finns det "hur mycket tid som helst"! Vet att många med mej tänker likadant, och när väl hösten pågått ett tag så "vaknar man upp" och inser att det är fullt upp, vardag som helg!!!
Jag har fortfarande kvar min tanke på att jag ska in med bilder och "nån sorts dagbok" från sommaren här på bloggen, hoppas den tanken  håller!!!
Den här helgen startade iallafall på bästa tänkbara sätt! Lilla Juno, fyra, snart fem frågade så snällt i början av veckan som hon fick sova över hos mormor och morfar, och så blev det naturligtvis! Vi hade lillebror Loui här en stund på fredageftermiddagen också, då mamma Paulin  hade ett seminarium som hon skulle delta i! Juno var mycket noga med att berätta för lillebror att mamma skulle hämta honom men att Juno skulle vara kvar på vikbäcken! Vi lagade till en smarrig fredagsmiddag, såsom vi vill göra när vi är hemma en fredagkväll och vill känna att helgen har startat! Det blev vitlökstekt spenat med krutonger, som en "starter" och sen stekte Kocken Karlsson det marinerade älgkalvköttet, alldeles perfekt, som vanligt! Juno som har lite speciell smak, vad gäller mat, fick sin egen förrätt och middag, men så ska det vara  när man är hos mormor och morfar! Medans vi lagade maten så satt Juno och målade i sin målarbok! Hon kan det där med att måla, det är en sak som är säker:
 
 
åsså lyssnade vi ömsom på "Sally var en reko brud" med Björn Skifs, som är en favorit (inte bara Junos utan även Williams, gulligt!) och Jersey Boys! Härliga femtio- och sextiotalstoner som alla gillar oavsett ålder!
 
Vi satt  sen en god stund runt vårt runda bord och åt, med tända ljus, och höstkvällen skymde  alltmer utanför fönstret! Att sitta en fredagkväll, i lugn och ro och äta och prata med en mycket klok fyra,- snart femåring är fantastiskt!!
Vi lade oss lagomt till Idol började, toppen att ha en tv i sovrummet! Jag har mina favoriter i Idol och de höll!
Så nu är det alltmer spännande för varje fredag! Heja Kevin K,  Magnus och Chris!!!
 
Lördagmorronen startade vi med att kika på Fångarna på Fortet på tv4play! (Cromecast är en fantastisk uppfinning), 
 
Nu sover morfarn, Juno, spelar på Ipaden och jag  har spelat V 75-raden, som vi på jobbet "totat" ihop, och nu ligger jag och skriver blogg! Vilsamt och skönt!
 
Nu blev inte den tänkta fortsättningen på helgen riktigt som planerat, men det hoppas vi rättas till inom den närmsta tiden! Magsjuka på dagisarna här i Hammarstrand har gjort att det som planerats får  skjutas upp. Det var först meningen att alla barnbarnen skulle vara hos oss idag! Nu fick Melissa en förfrågan om att följa med en av sina fina vänner på bad och bio idag, stora duktiga Melissa! De andra tre skulle då vara hos oss hela dan idag men då magsjukan härjar och lille William "åkte dit", så blev det inte riktigt som planerat!  Men som sagt !!! Det får bli så snart det bara går! Och har vi, mormor/farmor och morfar/farfar tur så får vi ha alla fyra hos oss då istället!!!
 
Idag ska vi iallafall gå för "Världens barn" som kyrkan anordnar här i Hammarstrand! Det ser ju ut att bli fint väder och vi hoppas på att många går!
 
 
 
 
 
Skogsnuvan
2017-10-10 @ 09:40:34
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Duktig att måla är den tjejen Hon har inte alls någon färg utanför kanterna och det är minsann inte det enklaste det vet jag för jag har målat mycket i mina dagar ända sedan jag var liten. Magsjuka är ett elände så jag hoppas det går fort över




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0