Novemberonsdag!

Goodmorning!
Jag brukar ofta undra när jag ska hinna komma igång med bloggen !
Just nu har jag faktiskt stunden över! Klev upp extra tidigt och duschade idag!
Det är utbildningsdag i Östersund som gäller och men vill ju liksom ha lite extra tid på sej på morgonen och det blev verkligen lite extra tid, för nu ligger jag här och har tid att skriva ett blogginlägg!
Utbildningen handlar om kvalificerad nämndsekreterarutbildning! Så man har ju sina förväntningar kan jag säja! Det är "De svenska protokollens guru" Axel Danielsson som håller i utbildningen!

Hoppas att detta inlägg får mej att komma igång igen:

Det som upptar tiden är förstås jobbet och att man lägger energin där så när man väl kommer hem och stöket är gjort här hemma så finns det inte alltid energi kvar!

Det som förgyller och fyller mej med energi igen, det är förstås våra småttingar, barnbarnen! "Livets efterrätt" är verkligen det bästa och mest rätta uttryck som finns!

Umgänget med våra barn och deras familjer är en gåva! Våra barn är våra bästa vänner och vi delar både intressen , glädje och funderingar med dem! Skönt att ha dem nära!

Jag finns till hands för lilla mamma så ofta det går! Vi far dit, tar hem henne och att allt runtikring ska skötas, med huset, papper, räkningar, kontakt med sköterska etc, etc....

Ulf har ägnat höstens helger till jakt av olika slag! Mest älgjakt förstås och det har gett lite resultat och kött i frysen!

Vi har också hunnit roa oss emellan varven! I lördags var det Mule Skinner band i Kälarne! De goa gubbarna gav järnet och det var ös, fart och härlig musik som gör att vi ler ännu!
På fredag ska vi på Landstroms releaseparty på Hotell Hammarstrand! De ska ge ut en ny skiva! Den kvällen handlar också om att vi kommer att träffa många gamla vänner som vi inte träffar så ofta!

På fredag kommer också Moster från Stockholm och skall bo hos oss en vecka för att kunna vara med lilla mamma om dagarna och att vi ska kunna umgås och surra på kvällarna!

Ja så är livet just nu!
Hoppas på mera här med våra vardagliga händelser, och lite tillbakablick och några bilder emellanåt dessutom!!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0