Maj har startat...

...i flygande flöj!!!
 
Vi har ju haft några nätter med barnbarn mittemellan oss i sängen, Ulf och jag ! Det är så mysigt med barn-snusandet  bredvid sej i sängen! Det började ju med Melissa! Stortjejen som bara går omkring och myser när hon är här! Vi spelade spel och mådde gott! Sen var det Williams tur! Han är en tjusare  och charmör av stora mått!  
 
De liksom bara bytte av varann  i måndags, William och Loui! Efter Louis middagssovning, så for vi och hämtade lilla Momme! En biltur runt o i vår vackra bygd blev det då lille momme älskar att åka bil! Lille Loui såg alla traktorer vid sidan av vägen! Vi for hem till Vikbäcken och åt middag och efter en stunds mys  framför tvn så skjutsade jag hem Momme till Nyviksvägen! Hon är så glad och nöjd och tacksam när vi hämtar henne, det är nog skönt för henne med lite miljöombyte och hemmalagad mat! Men sen är hon lika glad och tacksam att åter få komma hem till Nyviksvägen! Hon trivs så bra i sitt boende och det är ju å skönt för oss anhöriga! 
 
Det blev en tidig kväll då vi alltid lägger oss samtidigt som de små när de sover över!
Ja, det blev två tidiga kvällar  i sängen då Loui sov över två nätter!
Juno var ju hos farmor Birgitta och de har också haft mysiga dagar de också!
 
En liten busing hos mormor och morfar:
 
 
 
 
 
....som sover så gott mellan mormor och morfar:
 
 
Igår vart en tuff dag för Ulf!  Sen han lämnat Loui på dagis så kom det första njurstensanfallet av gårdagens tre anfall! Och tuffa sådan! Vi hämtade både Juno och Loui på dagis på eftermiddan och for hem till Vikbäcken och åt middag! Sen for vi till Ragunda så de små fick somna i sina sängar då Paulin och Anders skulle bli rätt så sena innan de var hemma!
 
Väl hemma på Vikbäcken kom den sista av de tre anfallen...och den värsta! Jag var ganska inställd på att det kunde bli ett samtal till 1177 eller 112! Under morrontimmarna kom en feberfrossa som var riktigt otäck! Feber och njurstensanfall i kombination är inte bra, det vet vi, så i arla morrontimme så ringde Ulf till 1177. Det resulterade i att jag skjutsade honom till HC så fort de öppnat och det blev antibiotika. Nu hoppas vi att det vänder då vi har en helg på Hallstaberget och Småstadsliv inbokat! Tillsammans med Ulfs syskon med respektive! Det har vi sett fram emot länge så det vill vi inte missa! Ulf och jag var ju på detta redan i fjol och som jag skrattade!! Underbart! Och så himla kul!!
 
Det viktigaste av allt på lördag är att lilla stora  Melissa fyller sju år!!!! Så dit ska vi  fira innan det är dags för Sollefteåresan! 
Jag har pysslat ihop ett  eget Grattiskort och presenten är väl genomtänkt! Bilder på det ska jag bjuda på i ett eget inlägg!
 
Förresten! Jag tror att våren är på gång! Det har varit en riktigt fin dag idag!
Och vi ser fram emot en fortsatt fin Maj månad
 
 
 
 
 
 
Skogsnuvan
2017-05-05 @ 19:44:36
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Stackars Ulf. Njurstensanfall som är så hemskt smärtsamt. Hoppas att han är bättre. Jo nog börjar våren komma igång faktiskt och jag skulle tro att isen kommer att vara borta imorgon bittida (hoppas jag i alla fall) Nu ska jag se på "Lets dance" Det är väl så nära dans man kommer tyvärr




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0