Det bet sej fast...

...det där viruset!
 
Så det blev ingen annan råd i tsdags än att fullständigt vila!! Och kurera mej med riven ingefära i honungsvatten! Emellan varven drack jag en hutt Björksav!
Det verkar tyvärr inte som att det hjälper mot dessa små elaka virusar, utan det är vilan som gäller!
Det var ju dessutom viktigt för mej att vara med på Bygg- och  miljösammanträdet på onsdagen, som just denna gång var ett heldagssammanträde! Nu tycker jag på intet vis att jag är oumbärlig, ej heller är det nån som kräver att jag ska vara med när jag är sjuk utan det är helt och hållet mitt eget beslut, då jag vet det är av stor vikt för mej efteråt, att ha varit med! Jobbet blir så mycket lättare i efterhand och  just det känns viktigt för mej! Jag förstod väl redan då att det nog blir ett bakslag, men det får man ju ta såna här gånger! För nu ligger jag här igen! Feber, slut i kroppen, hosta, halsont och snörvlig! 
Så nu blir det fullständig vila mer än en dag iallafall och jag går inte på jobbet nåt mer den här veckan!
Ulf ligger bredvid mej i sängen då han nu haft feber i fem dagar och har så gott som samma symtom som jag!
Så vi är inga tuffingar nu, Ulf och jag!!
 
Jag passar på att visa nåt positivt istället:
 
-För några veckor sen berättade min chef att han köpt nya jeans, då han hade hål i fickorna  i ett av de jeans han ofta använde!  Hålen hade kommit till bl a på grund  av att han  har nyckelknippan i fickan och det slits och hakas fast naturligtvis! Det var då jag kom på vad jag hittat i mitt föräldrahem  samband med att jag städade där för ett tag sen.....
 
......Vad säjs om ett byxficks-lagarset, från Åhlen&Holmför 4:10....nej förresten 4:50 med den nya momsen!!!!
 
 
 
 ...En noggran bruksanvisning....
 
 
 
 
.....och den behövde inte ens sys fast utan ett speciallim i överkanten på "fickan" gör att man kan stryka fast den på den avklippta trasiga fickan!!! Fantastiskt va?
 
 
 Det var på den tiden då det bara sej att laga !!!
 
Undrar om affärsidén "Byxfickan" var en lönsam historia?
 
Kul att ha kvar nåt som minner om tider som är så långt ifrån det liv vi lever nu,
och ändå känns det inte så länge sen!!! 
..........
Sen vill jag visa hur fina, enkla pysseltips man kan få på facebook!
som jag nappade på och "pysslade " till, tills Melissa fyllde år!
 
Ett födelsedaghjärteblomkort:
 
 
 
 
 
- Åsså "vill jag slå ett slag" för underbar musik!!!
Jag är ju verkligen en "musikalisk allätare", och
en av mina favoriter är ju dessutom lokala!  GUB-band!
 
De har nu gett ut en cd-skiva, "Demo 2017", som är alldeles fantastiskt underbar att lyssna på!
 
Jag har ju en liten idé, som jag planerar till, och som kanske kan ske under sensommaren eller tidiga hösten!
En gemensam, glad kväll med GUB-band-fans, en lämplig lokal och enkelt tilltugg! 
Och GUB-band på scenen! (Jag har förberett Gunnar i bandet om min idé....)
Jag har också involverat Ulf och Ola i min idé, och skulle vi få ihop ett femtiotal glada vänner som gillar musik så kan det bli en toppenkväll! Och naturligtvis till självkostnadspris! Visst låter det kul!!
 
 
 
Det gäller att ha nåt kul att tänka på när kroppen och knoppen "går på halvfart"
 
 
 
Skogsnuvan
2017-05-21 @ 21:37:26
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Krya på er båda två så ni kan njuta av solen och värmen nu när den äntligen kom




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0