Våren närmar sej!

Sportlovet fick ju bli ett sportlov för våra barn! Precis som det ska vara! Det ska vara mycket snö, lite lagomt kallt och strålande sol! Och så blev det! Alla Våra barn som  kan behöva få till sej extra energi den här tiden på året och ha möjligheten att vara ute och leka i snön, att åka skidor, skridskor, pulka och snowracer, och spark naturligtvis! Ja de fick ju det! Det var som lite mening, för direkt efter sporlovet kom plusgraderna , som  ett "brev på posten"....känslan att våren nalkas!  Påsken är ju ovanligt sen i år dessutom, så det är ju inte att hoppas på att skid- och skoterföret ska hålla tills dess! Möjligtvis isarna kan hålla, för Ulf säjer att de är tjocka! Och jag tror ju benhårt på Ulf i allt! 
 
Den här veckan är en vecka då det händer massor och därför lyckades jag även med lite dubbelbokningar! Det har ordnat sej ändå, och så blir det med mycket på agendan!
I tisdags var Thomas , Totte (som jag jobbar med) och jag på Länsstyrelsen på en utbildning om registerkartan! Intressant och lärorikt! Det var meningen att jag på kvällen skulle åka med Paulin till Bispgården på ett möte inför sommarens Nostalgikamp, men det kändes snävt, så vi löste det genom att Juno och Loui skjutsades till oss och Paulin och Anders for till Bispgården på mötet!
 
Tidigt på onsdagmorronen for Ulf till Storsjouten på sin årliga fisktripp, med Pelle, Per och L-G! Vi hoppas på fina Rödingsmiddagar framöver! Vädret ser ut att bli sisådär, men jag är så glad att Ulf faktiskt kom iväg då han haft besvärligt med ryggen och njurstenarna en längre tid nu! Stundtals har den kommande resan känts lite vansklig! Men just nu är det någorlunda och han kunde planera och packa och fara som vanligt! Många röda, fina rödingar är vad jag hoppas på! Vädret, ryggen och fiskelyckan får avgöra när de kommer hem, fredag, lördag eller söndag!
Jag drog på jobbet tidigt som vanligt igår och fick ett par timmar att jobba i lugn och ro! Sen blir det som vanligt, flöjigt! Med många olika arbetsuppgifter och ett rum "nära till" så är jag "poppis" för besök och möten! Men det blir ju aldrig tråkigt hos mej på jobbet iallafall! Lite svårt att hinna med blir det ju!
 
Vid åttatiden ringer det från Nyviksvägen.....där hade det hänt grejer! Som på beställning när Ulf precis farit! När man helst av allt vill ha nån att luta sej emot! Jag unnar verkligen Ulf sina fiskeresor och känner att han borde få åka utan att det ska hända tokiga saker här hemma! Det kommer att fixa sej och jag har många att prata med! Men  i mina tankar  finns händelsen hela tiden! Försökte fokusera på jobbet så gott det gick och det var ett par möten som skulle avverkas! Nyttjade flexen ett par timmar efter lunch (då jag varit hem och snabbätit samt tittat till hundarna) och for till Ragunda och var med lille vattkoppssjuke Loui så mamma Paulin fick sitta på sitt Seminarium i lugn och ro! Hem och matade hundarna innan jag for och jobbade ett par timmar innan det klockan 17, var dags för butiksrådsmöte på Coop! Det sista för mej, då organisationen ändrats och begreppet kundombud som jag varit kommer att försvinna! Vi bjöds på god smörgåstårta och jag fick fen fin tulpanbukett! 
Till jobbet en stund till innan jag med gott samvete kunde "göra kväll" vid sjutiden!
Torsdagen gick som en huj, det blir ju så när det är fullt på skrivbordet! Tänker på det gamla ordspråket: " De säjer att  de som har stökigt på sitt skrivbord på jobbet, hr det likadant i huvudet! Men då undrar man hur det ser ut i huvudet på dem som har tomt på sitt skrivbord!" Tänkvärt! Och en tröst!
 
Direkt efter jobbet skulle jag till Frissan! (Här hade jag också bokat in en träff med några av mina glada arbetskamrater! Men insåg att, det må jag skjuta på! så det tar vi om att par  veckor istället!) Frissabesöket hos Lena,  är det jag ängtar mest efter varje månad! Där jag mår så gott så det går inte att beskriva! Där får man ro i själen, man får vara  en stund i en av de mest positiva miljöer som finns! Och dessutom bli så fin i håret! Lena och Kristin ! Ni är en Leasa för själen!!!
 
Sen bar det av till Biblioteket en sväng, vidare till Coop och sen hem till hundarna!
 
Vips! Var det fredag! Jag passade på att nyttja  flexen på eftermiddagen då jag fått  den stora Äran att hämta lille Loui på dagis! Övriga familjen var i Östersund , då Juno skulle på ögonkontroll!
Loui och jag for på Nyviksvägen och tittade till Momme! Där var det härlig musikstund, med dragspel, gitarr och sång! Vi fikade där efteråt! Och Momme blev så glad att vi kom!
Sen for Loui och jag hem till Vikbäcken och tjusade en stund innan övriga familjen kom från stan! Vi lagade till Nachotallrik till oss alla och till  Ola som var på ingående!
 
Vips! Så var lördagen här! Vips! Är ett bra ord i detta tempofyllda liv! Men dagens vips kändes så härlig, för nu är Ulf snart hemma igen och livet blir som vanligt igen! 
 
Ola, Anders, Juno, Daniel Melissa och några till for till Prysstjärn på årets pimpelpremiär där! Alla kom de hem med varsin fin Röding!! Paulin och Loui kom till mormor och förgyllde lördagen!
På eftermiddagen ramlade de in om vartannat, Ulf kom hem med fisk och packning, Juno och Anders kom från sin fiskedag! Vi gjorde en Fajitamiddag på kyckling och Tortilla! Mycket mexikanskt den här helgen, men alla gillar det och det går fort att laga till!
Paulin och jag testade att komponera några olika sorters "Vikbäcksmargueritas"! Dem gick inte av för hackor !
Det var med jordgubbssmak, svartvinbärssmak och hjortronsmak! Det blir drinkar som vi kommer att läska oss med i sommar, det är en sak som är säker!
 
 
 
Ulf kom hem med ett trettiotal fina Rödingar! Så idag blir det Rödingsmiddag på Vikbäcken! Daniel, Malin, Melissa och William  kommer hit på middagikväll! Så den här helgen får jag tjusa med alla mina barnbarn! Det som jag älskar allra mest! Lyckan i kroppen och ihjärtat när jag tänker på mina fina barnbarn, går liksom inte att beskriva!
 
Idag ska jag påbörja sortering av lite papper som jag känner att jag ligger efter med! Ska också försöka hinna ut på en promenad i det fantstiskt soliga , vackra, om än lite kyliga marsväder (det var - 12 gr i morse).
Jag ska se om nåt behöver tvättas inför min Stockholmsresa! Skall på en Nämndsekreterarutbildning, onsdag -torsdag! Vi kommer att åka härifrån på tisdageftermiddag och vi åker tåg från Sundsvall! ! Det känns intressant och roligt!
 
Vi ska  också hinna fara till momme en sväng i eftermiddag innan vi får goa middagsgäster!
Vips! Så är helgen slut!!!
 
Vips är nog mitt mest passande ord just nu!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0