Falmol! Vi glömde ju pussen!!!...

- När vi hade skjutsat hem William och Melissa efter en övernattning hos oss, farmor och farfar och var på väg till bilen för att åka hem, efter kramar och Hej!
-Så hör jag bakom mej, hur det klickar i ytterdörren och där står William i dörröppningen:
-Falmol! Vi glömde ju pussen!

Mitt hjärta fylls av så mycket kärlek så jag kan liksom inte förklara det!

Men nu må jag börja från början den här veckan , som likt andra är fylld av än det ena och än det andra!
 
I tisdags direkt efter jobbet var det dags för tågresa från Sundsvall till Stockholm! Jag och tre av mina arbetskamrater  som liksom jag är sekreterare i nämnd och utskott  i Ragunda kommun, skulle gå en tvådagars nämndsekreterarutbildning i Stockholm! Det är inte ofta , (om än viktigt), som vi får möjligheten att gå utbildning, så vi var  taggade, kan jag säja! Nu hände det saker som gjorde att två av oss for med tåg på tisdagkväll och de andra två fick kliva upp sisådär halvfyra på onsdagmorronen för att ta tidigaste flyget från Sundsvall, för att kunna gå den efterlängtade utbildningen!
Det var en fantastisk utbildning, på anrika Piperska Muren på Kungsholmen! Med flera otroligt duktiga föreläsare inom olika men viktiga och intressanta områden  som verkligen passade oss sekreterare i Ragunda kommun!
 
På onsdagen fick vi sista timmen, en  lektion i Retorikteknik och kroppshållning! Så det testade vi genast  när vi kom ut på trappen!  Ingrid, Jenny och Marita! Tre härliga arbetskamrater!
 
 
Det var en "tight" utbildning som inte gav utrymme för annat, men jag som nyss varit Stockholm på nöjesresa, kunde gott "ge hela resan"  till den här fenomenala utbildningen!
Vi bodde fint på Hotell Terminus, som ligger mitt emot Centralen och den enda middagen vi hann äta gemensamt, åt vi på Restaurang London, en fin liten resturang som är en fd Biosalong!
 
 
Vi kan inte säja annat än att vi bodde "Centralt":
 
 
 
Man kan ju tycka att kommunallagen och utbildning i att skriva protokoll kan låta trist och tråkigt!
Men hörni! Det dyker upp en och annan kulig överraskning i utbildningen!
Se och läs den näst sista raden och ta Er en funderare?
 
 
 
 Promenaden  efter utbildningens slut, var rask via hotellet, för att hämta packningen, och för att hinna tåget hem på torsdagskvällen!
Vi klev av på Sundsvalls Central vid 21-tiden, sen blev det en bilresa via Midlanda, där Ingrid och Jenny hade sin bil,  innan vi kunde styra mot Hammarn! Ca 23:15 klev jag in till Ulf, hundar och katter på Vikbäcken!
Efter en trevlig och intressant utbildning, men ack så glad att vara hemma!
 
En hektisk fredag fick avsluta veckan! Jag for hem via Klövervägen för att kolla om William ville följa med farmor hem, men han ville vänta till lördagen då både han och Melissa skulle sova över hos farmor och farfar, så jag skyndade mej hem där Juno och Loui var med morfar! Paulin hade en femtimmars tenta på eftermiddagen, så då är vi gladare än nånsin att vi kan ställa upp!
Ola och Birgitta kom till Vikbäcken den här helgen, så dem har vi hunnit umgås en del med!
 
På tal om Paulin! Ett bland det viktigaste  för en mamma har hänt den här veckan, precis när jag INTE var på hemmaplan! Min dotter! Paulin fyllde år!!!
 
Känslan att tiden går fort kommer över mej! Hur gick det till att den här lilla söta, rogivande, goa varelsen har fyllt 28 år???
 
 
Nu hade Paulin mer än nånsin på sin agenda den här veckan, inför Tentan! Så det var lite tur i oturen att min utbildning var just den här veckan! 
Paulin ville bjuda in till födelsedagsfirande med tårta, släkt och vänner i helgen istället!
Så igår var vi där och inmundigade allt ifrån Smörgåstårta, kladdkaka till oxfilémiddag ! Och fick vara med alla våra barnbarn mest hela dagen!
 
Efter en trevlig firardag, följde Melissa och William med oss hem för att sova över på Vikbäcken!
Mysigt värre! Vi myser innan vi somnar, vi myser när vi vaknar! Tar ordentlig mysmorron i sängen!
Det var meningen att vi skulle ut på en skotertur idag, men stormen som varit hela dagen gjorde att vi fick ta till "plan B", bubbelbad! Melissa och William var lika nöjd med den planen! Gemensamt gjorde vi en smarrig lunchpizza och myste en stund till innan vi skjutsade hem dem till Klövervägen!
 
Lite småstök,  en God middag med Rådjursbiffar, tv och Bingolotto fick avsluta söndagkvällen!
En ny vecka är antågande! Sommartiden är här och med det ljusare och längre kvällar!
 
Att tänka tillbaka på helgen, då vi återigen fått vara med vår kära familj fyller mitt hjärta med värme och kärlek !
 
Åter igen  kommer det över mej, William, när han stod där i dörröppningen och ropade:
-Falmol! Vi glömde ju pussen!!!
 
Skogsnuvan
2017-03-28 @ 14:13:14
URL: http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Nog må jag tycka att det är tråkigt att skriva protokoll när jag just kämpat med protokoll för vägföreningen. Usch vad jag tycker illa om olika föreningar och skriva och skriva och trots det så blir det nästan aldrig något gjort i verkligheten, bara en massa skit på papper. Skönt att du kom hem och fick vara i verkligeheten med dina fina barnbarn. Barn det är grejor det




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0